Kisah BBW






Assalamualaikum semuaa!

Hari tu, masa minggu final exam, aku lari balik ke rumah kejap. Sebab paper terkahir aku pada 2 September 2019. So memandangkan aku ada gap lebih kurang 4 hari, aku terus kemas barang-barang semua dan balik ke rumah dalam pukul 10 malam.

Aku balik secara suprise la kononnya. HHAHAHAHA. Memang parents aku terkejut la cerita dia, sebab aku buat prank.

Salah satu sebab aku nak balik awal adalah, aku nak pergi Big Bad Wolf. Seumur hidup aku tak pernah pergi pun BBW ni. huks. Dulu ada rombongan sekolah pergi BBW ni, tapi bukan rezeki aku nak join sekali.  Selalunya BBW ni buat dekat KL la kan. Tak silap, ini adalah pertama kali buat BBW di Kedah.

So dia punya excited tu lain macam!

Sekitar pukul 8.30 aku bersiap-siap untuk pergi ke BBW pada tarikh 30 Oktober. Aku tanya member aku kot-kot ada yang nak pergi. Tetapi kebanyakkan masih ada di kampus, dan ada yang tidak mendapat keizinan parents. So, aku ni dah biasa jadi lone ranger. So tak kisah pun pergi sorang-sorang.

Jadi... al kisah...

Kisah 1

Sebelum aku bersiap sepenuh, aku ws la kawan aku sorang ni. Aku ada hantar iklan pasal bbw. Dekat iklan tu...

Rupa-rupanya tarikh mula adala 31 OKTOBER! HAHAHHAHAHA!!!

Aku dah hampir nak pakai baju cantik-cantik dah woi! Nasib dia tegur woi! Kalau tak aku dah sampai sana murung sorang-sorang lepas tuuuu hahahahhahaha. SEMANGAT kakk oiii!!!

Tengok lah ni SS aku nih. Penat tauu sedih camni. T_T




Jadi keesokkanya harinya, berpuluh-puluh kali aku buka phone dan check kalendar. Nak tengok tarikh. Adakah benar hari ini 31 Oktober. Siap aku tanya mak ayah aku lagi. Tanya kawan aku. Supaya aku tak hidup sehari awal.  Huks.

Setelah aku meyakinkan bahawasanya yang haritu ada 31 Oktober, barulah aku bersiap. Dalam 9.30 am aku bertolak pergi ke sana. And kali ini aku tak bersendirian sebab Dik Yam turut serta. Dia tak start cuti sekolah lagi pun. Dia demam. Tapi dah kurang. Aku kena paksa bawa dia sebab tak de sapa nak jaga dia.




Ngam-ngam je aku sampai tu, terus aku boleh masuk. Aku ingat aku dah awal, rupanya ada lagi awal dari aku. Siap beratur. Tsk. Bagus.

Masuk-masuk je memang aku macam jakun sikit lah. Tengok buku-buku English semunya RM 10 je wei. Aku memag nak baca English novel, tapi selalalunya mahal sangat. Rasa macam better aku beli makanan je tau dak. HAAA. RM 50 boleh beli KFC snaker box 5 kotak. Jadi sebagai seorang student yang kuat makan, aku lupakan niat aku nak membeli novel eng.

Aku masuk pukul 10 AM, keluar 12 AM. HAHAHASHSDAK. Tak delah. Keluar pukul 12 PM. Memang tak sedar masa berlalu dalam tu. Sampai aku lupa yang adik aku ni tak sihat. Ya allah. Kejammnya aku. Bila aku tengok muka adik aku pucat barulah aku bawa mengucap. Kalau tak hmm. Mungkin esoklah aku keluar. Mungkin. Sempat lah aku lari keluar kejap belikan dia air dan roti buat lapik perut.

Setel bayar semua, aku pergi simpan buku dekat kereta.


Kisah 2


Tapi kan...

sebelum aku nak pergi kereta ada seorang salesgirl ni tahan aku.


Salesgirl : Akak ada anak yang kecik lagi tak dari yang ni? *Sambil dia tunjukkan adik aku yang umur 9 tahun.*

Me : AND I WAS LIKE....






Salesgirl : ...ohh adik ke? Sorryy sorry!

Me : *crying inside*


The girl tried to promote buku kanak-kanak yang macam ada bunyi-bunyi tu. ahahahhasa. Pedih sis.

Jadi, I pergi membawa diri dan adik I untuk makan tengah hari dekat medan selera Tesco tu. Sambil membeli tealive dan memujuk jiwa. Eheks.




Adios babes


Comments

  1. setuju sgt part nak selalu teringin nak baca buku english tapi tak beli sbb mahal. i end up beli banyak masa bbw :D sebab rm8-rm12 ajaaaa

    hanisamanina.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts