Finallyyy, I got a phone!

Tiga hari lepas, my parents lanje phone baru, bukan sebab result spm ye anak-anak.. sebab phone aku sudah tidak berphone hampir setahun. ye hampir setahun. Kisah tragis bermula dengan aku minta tolong adik aku ambilkan phone dalam kereta, dan berkahir dengan dia letakkan atas meja makan yang ada air tumpah. 

Time dia letak tu, memang dia tak perasan so.. tak de rezeki lah kan. Sejak tu aku share phone dengan adik aku. Mujur lah kami tinggal berdua, kalau asing-asing memang terpaksa beli baru. Kadang main henfon ayah, kadang phone mama , kadang si adik.

Pagi tu my mom kejut dan terus tanya, nak phone baru tak? Terus tegak badan aku. MESTILAH nak! hahahhaa. Karang pergi lepas pick angah dekat sekolah pergi lah shopping. Aku sudah tersengih lebar. 


and I got my new phone! Yey!








Sepanjang setahun ni, memang macam-macam model phone yang keluar. and selalunya aku memang tengok video review dan buat sikit pembacaan di blog-blog techno ni dan komen orang- orang. Sentiasa compare sana sini. So bila beberapa minggu lepas aku baca berita pasal Honor nak released kan ni di Malaysia terus aku cari review pasal ni.


Based yang aku baca, Huawei Honor 9Lite vs Huawei P9Lite ni tak banyak beza pun spec dia. tapi P9Lite a bit pricey for me. You guys boleh tengok comparison di sini.


And here some info bout Honor 9Lite.


 
HUAWEI HONOR 9LITE MALAYSIA PRICE : RM 749.00



For China & India 4GB RAM, tapi kat Malaysia ada 3GB sahaja. Aku pun tak tahu lah kenapa. Dan benda yang aku buat aku jatuh cinta teruk sangat adalah


Yass, 2 dekat depan, dan 2 di belakang, hahaha. Sebab sejenis aku memang suka ambil gambar sangat-sangat. Gurls sangat kann... so here some pictures yang aku amik selama 4 hari aku pakai, dan tidak edit filter. cuma resizekan sahaja..






Banyak lagi features yang aku memang buat aku tak menyesal beli.. sebab mula-mula hati aku macam dah goyang sikit bila tengok Xiaomi dengan harga yang sama dan screen lebih luas.. tapi bila adik aku cakap.. Hang tu lagi suka camera.. terus aku tak fikir panjang dah. Hehehe.

and my friends thought I bought ip7+. huhuuhuu. Its tooo priceeyy. I kennot.

Bila balik rumah.. Baru tahu boleh buat macam ni. 😂 sumpah aku jakun. 😅


Aku rekomen sangat kalau korang tengah cari phone yang tak terlalu mahal dan nak camera yang cantik.


Okay bye 👋 ♥ 


Comments

  1. wahhh bestnyaaa, mesti gembira kan ada phone baru. cantik sangat kamera tuuu T^T
    BV pun teringin nak beli huawei jugak sebab kamera dia cantik :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa tak happy. hahahhaa setahun tumpang phone orang lain. huhuhuk. mujur ada laptop.. kalau tak.. lagi murung. ><. hahah. beli BV, Best sangat. memang puas hati camera dia!

      Delete
  2. bestnya phone baruuuuu, thes pun asyik nak beli phone baru je, tapi tak tahu nak beli model n jenama apa T_T my mom tnya banyak kali dah nak beli ke tak, selalu jawab "nantilah dulu". phone yang guna skrg ni dekat 5 tahun dah *facepalm,

    ReplyDelete
  3. cantik juga kamera dia :)

    ReplyDelete
  4. tumpang happy yeayyyy

    ReplyDelete
  5. uwaaaaaa seronoknyaaaaa nape kite yg hapyyy ni :D

    ReplyDelete
  6. murah rezeki dapat phone baru tuuu

    ReplyDelete
  7. Congratulations for the new phone ^^

    ReplyDelete
  8. Mai pakai Honor 7 je, tu pun puas hati giler, Kalau yg 9 ni kompom lagi puas lahhh ni, haha.

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts