Tutorial : Google Fonts

Assalamualaikum ♥ 

Malam-malam ni rajin pulak sys nak bertutor semua. Bukan apa, aku takut nanti kalau aku nak guna nanti aku lupa. Jadi dah alang-alang aku jumpa cara nak buat ni jadi marilah aku merajinkan diri. Walaupun aku tau zaman sekarang lagi suka pakai templete yang free tu. Semua dah siap.

Hahaha tapi bagi aku tak berapa nak best sebab guna orang punya kan, and sekali edit beterabur.

k, jom.



1. Pergi ke Google Fonts



2. Pilih lah mana-mana font yang korang minat then, klik + yang warna merah kat atas tu.

Bila korang pilih dia akan naik macam ni,


3. Tekan box hitam tu, and nanti dia akan naik macam ni. 
    Copy code yang ada dalam kotak pertama tu.
 

4. Theme >  Edit HTML > CTRL+ F

 <head>
5. Paste code tadi tu di bawah <head>

6. Cari code </head> dan copy & paste kan code </link> atas code tersebut.


7. then boleh lah copy code dalam second box.



Comments

Popular Posts