Nasi ayam untuk adik


Assalamualaikum

Happy weekend gais. Semalam adik kembaq aku call suruh datang mai tengok depa dekat asrama.

Ayah tanya nak bawa apa kat depa ni, sebab depa nak makan-makan. Hari ni ayah aku beli bahan-bahan untuk buat nasi ayam, aku dah pesan siap-siap dekat ayah jangan kacau kakak dekat dapur. Sebab aku dah tanya nak masak nasi ayam resepi ayah ke, nak nasi ayam resepi internet je.

So ayah tak boleh kacau kakak dekat dapur yee!

Hehehe.

Jadi inilah hasilnya selepas beberapa jam bertarung di dapur...


..
..
..

cak!


 

aku tak tahulah sedap ke tak kan, hehehe tapi boleh lah untuk first time aku masak tanpa guide ayah. Pernah je masak nasi ayam, tapi selalu ayah akan datang kacau, so tak rasa 100% usaha jaya tu. hehehhee.

masa aku menulis ni, aku tengah tunggu ayah beli cili merah dan kicap sebab nak buat sos cili dan kicap untuk nasi ayam.


Ada lah rupaa kannn hehehehhe. :D


tapi adik aku yang baru lega demam tu makan cakap sedap, harapnya sedap betul lah. Makan sampai kenyang tau dik! Hahahaha, tak sabaq nak tunggu semua orang rasa nasi ayam gueeee. hehehehe.

so bye nak pergi sambung masak!


update//

nasi ayam licin semua habis sampai siap tapau bawak balik asrama lagi. hehehhee. imma happyyyyy.


Comments

  1. Wahhh sedapnya nasi ayam. :) Terliur pulak hehe.
    https://ikashoid.blogspot.my/2018/02/book-review-50-misteri-menggemparkan.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhehehe, walaupun rupanya tidak beberapa menawan... alhamdulillah habis licin jugak. hehe

      Delete
  2. Kita tengok ponn sedap, padahal baru lepas makan jeee ni.

    ReplyDelete
  3. fuhhhh terus lapar bila tengok gambar nasi ayam ni. Kalau dah yang demam pun puji sedap maknanya sedap la tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah, satu family puji sedap sampai bertambah 2-3 pinggan. hehehhe

      Delete
  4. Anonymous24/2/18

    sedapnya nampak nasi tu..! terliur

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe, biasa-biasa je sys. ada rupa nasi ayam tu kan. heheh

      Delete
  5. bestnyaa.. tngk makanan lahh boleh rindu malaysiaa.. sob sob hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. meh la balik malaysia,nanti aina masakan, hehehe.

      Delete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts