Diet 404 error.

Assalamualaikum



2 hari berturut-turut aku langgar diet aku. Sebab both day my parents pergi beli laksa dengan mee kari. Selalu fav aku adalah mee kari tapi entah macam mana mee kari dia kurang menepati selera aku, tapi laksa dia memang sumpah sedap!

Bagi seorang yang bukan peminat laksa, dia berjaya buat aku jatuh cinta dengan laksa dan kuah dia memang buat aku sampai teringat-ingat lah pagi ni. Dulu kalau nak laksa sedap kena balik Perak dulu, sekarang bila-bila je boleh sebab dekat dengan rumah.

Sebab the only laksa yang aku suka adalah laksa Perak dekat Kuala Kangsar. Kalau balik sana memang tak beli la sebungkus sorang makan tu. Beli 2-3 kilo bawa balik Kedah. Sedapp kot. Sebab laksa dia pakai laksa tepung. Meleleh air liur aku pagi-pagi buta ni.

tapi tulah...

sedap makan sampai bila pergi timbang naik 1kg. Menangis melalak kejap lah kat rumah ni. Lepas tu dengan adik aku bawa balik donut lagi. Walaupun aku tak berapa suka sangat pun makan makanan yang manis ni, tapi donut J.CO ni macam-macam topping dia. Ada yang too nice je. Jadi aku rasa hujung je.

Lepas tu malam adik-adik aku masak maggi pulak. Ya allah. Dugaan gila. Rasa macam nak nangis.



Pagi ni tak timbang sebab aku takut aku menangis lagi.

Pagi ni nak pergi picnic pulak.. plannya nak buat ayam guring. MashaaAllah. Kuat sungguh dugaan nak diet ni. Fav aku tu. HUKS.

Rasa bersalah makan tapi tulah sedap, kalau tak rasa nanti strees. Hmmm ni kot orang panggil guilty pleasure.

Doakan saya kuat. Saia tak kuad awak. HUKS!

don't forget to drop comment below, share lah kot-kot awak ada pengalaman yang sama. hehe.


K. adios.


Comments

  1. Alah sis! baru 1kg! Hana yg naik sampai 3kg ni steady je hahaha! ^^ good luck berdiet! semoga istiqomah! ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha, hana 3kg tak sama 1kg akak. hehehe. inshaaAllah nak get in track balik ni. :D

      Delete
  2. masa kita tengah diet lah, semua makanan sedap ada.. time tak diet, semua makanan nampak tak menarik hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh.... kenapa betul sangat ni.. ya allah. betul time tak diet ni tak ada pulak makanan sedap-sedap sangat. time diet masyaallah, time tu pizza, ayam semua datang. kenapa. T_T

      Delete
  3. hehehe samalah! diet lah sukan paling ekstrem abad ni. all the best sis! tips saya, tak salah nak makan tapi kena jaga kuantiti.. heee *wink wink ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe, betul tu. rasa macam panjang sangat perjalanannya. nak kena jaga kuantiti tu yang kena kus semangat sikit tu. hehe.

      thank you btw. hehehe

      Delete
  4. Diet is never easy sis! all the best huhu :)

    ReplyDelete
  5. mari sama-sama berdiet :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. marilah,, dah penat berbadan comel begini. huhuh

      Delete
  6. Hahaha kalau Fatin pulakk memang musnah sebab full knduri! Tapi takpelaa, orang kata rezeki jangan ditolak. Ye takk ? Hahaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita ni kenduri dah lama tak pergi, teringin pulak kari daging dengan nasi kawah. emmm dapnya. betul rezeki jangan di tolak! hehehe

      Delete
  7. Yes it's super hard. it takes time and patience of course. you don't have to cut everything terus bila nak diet. try cut sikit-sikit the foods and drinks yg berpotensi menaikkan berat. u can try this kalau x pernah try. for example- cuba kurangkan minum air manis n drink more plain water. do it until u can fully stop yourself from minum air bergula. plus ice of course. kalau pegi kedai cuba order hot drinks for a start. lebih bagus kalau minum air suam. buat slow slow and jangan drastik. and when dah biasa, try untuk ubah cara makan pulak. and jngan lupa buat physical activities or exercise. just sharing some tips. i hope this helps. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. BIG THANKS FOR THIS. OMG. yeah im trying to do all of that. but sometimes rasa macam nak mengalah. thank youu btw. hehehe.

      Delete
  8. no worry dik! u can do it!

    ReplyDelete
  9. Hihihi takpa2 cuba lagi nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you for positive vibes! really appreciate it! :D

      Delete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts