Album terbaru by Aina Akmal

Assalamualaikum ♥


Hai semua, perasan kan sejak akhir-akhir ni aku jarang sangat update blog aku. Kalau update pun bulan ni, 3 tahun kemudian pulak baru nak update. Tsk. Korang nak tau kenapa aku sibuk? Sebab aku sibuk buat debut untuk keluarkan album baru aku. Memang setiap hari akan penat sampai tak ada masa nak berblogging.

Jadi hari sebagai menghargai penantian korang.. tada


.
.

.

.
.
.



So untuk raya untuk baru baru ni, aku decide nak albumkan gambar-gambar raya family aku tahun ni. Memandang sejak lahirnya zaman teknologi ni, family jarang print gambar untuk buat album. Dah berapa tahun asyik kepam gambar raya dalam hard disk je. Untuk album ni dia tak panggil album actually, dia panggil photobook. 

Kebetulan masa tu aku tengah syok scroll facebook and jumpa Pixajoy tengah buat offer. Dia jual voucher untuk photobook ni dalam harga RM 5.00 . Memang sangat-sangat murah berbanding dengan harga asal dia yang boleh mencecah hingga ke RM 100. And tanpa berfikir panjang aku terus beli voucher tersebut. 

Sebaik sahaja urusan membeli voucher dilakukan pada raya yang ketiga, (if I'm not mistaken)

Aku terus mengedit gambar-gambar untuk di print oleh pihak Pixajoy. 

Okay ini kelebihan untuk korang, korang boleh edit macam mana korang nak design buku tu. Korang yang decide gambar mana korang rasa lawa kan. HAHA. 

Cara nak edit boleh dilakukan secara online atau pun edit dalam software editor mereka. Sebab kita boleh install software PIXAJOY untuk edit gambar kita.

Sebab niat aku ni beli untuk anniversary my parents mengikut kelendar islam. And alhamdulillah, parcel sampai tepat pada raya yang ketujuh iaitu 7 syawal. Memang aku tak expect langsung parcel akan sampai tepat pada hari itu. Since selalu barang aku beli online selalunya sampai dalam seminggu kemudian.




And inilah hasilnya, photobook yang aku order itu. 

Hehehe, untuk tujuan keselamatan aku censored sikit gambar adik-adik aku tu. Lewls. 

And size photobook yang aku pilih tu, 6 x 6". And aku pilih matte finishing. Supaya tak nampak shining sangat kalau kena cahaya. 

Harga : RM 5 + RM 8 (Shipping cost)
Delivery rate : 5/5
Condition : 5/5
Parcel arrived in 4 days.

Overall memang aku puas hati sangat-sangat berbaloi- baloi. 

Eh kecewa ke bukan album betul? HAHAHA. k. gurau sajaaa ma. 

That's all from me. See you when I see you. Wehehee.



Comments

  1. haishhh... aina ni, ingatkan album lagu recording tadi... hihi... but nice foto... camana nk order tu. teringin gk ler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe, kalau aina yang menyanyi kak, aina takut rosak gegendang telinga manusia lain. huhuhu. senang je akak. inshaallah nanti ada masa aina share ye :)

      Delete
  2. huyoooo rajinnya aina. hahaha akak bergamba 1 family pon xde la. wuuuu

    ReplyDelete
  3. I wish to get one. Boleh try lepasni hehe

    ReplyDelete
  4. Hari tu ada juga beli voucher ni tapi tak sempat nak buat pun. So, duit burn je :(

    ReplyDelete
  5. best buat photobook di pixajoy. Kualiti pun ok. Pernah 2 kali redeem voucher pixajoy tahun lepas. Tahun ni belum print gambar lagi dengan pixajoy.

    ReplyDelete
  6. Eh eh ingatkan jadi artis dah haha terkejut makkkkk diknonnn 🤣

    ReplyDelete
  7. confident je scroll kebawah nak tgk artis mana release album ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts