My first baby!

Assalamualaikum

EHEH. BABY? 

It's been a while aku menulis dan merepek dekat blog ni. Since aku dah mula acah-acah start busy dengan my baby. Fuyoohh. BABY KAU.

Al kisahnyanya aku ni baru beberapa minggu yang lalu telah memulakan satu bisnes. Semuanya secara spontan je. One day, aku pergi tolong kawan aku ajar komputer dekat ofis dia. Tiba-tiba entah macam mana boleh terkeluar bab bisnes.

Petang tu dia hantar aku balik rumah terus aku tanya my mom. Boleh tak? Aku tau my mom tak banyak hal punya. Tak banyak bunyi. Aku yakin mak aku akan cakap buatlah apa nak buat. Aku pun balik-balik terus tanya

"Mama, boleh tak kakak nak bisnes dengan Afiqah?"
"Buatlah, apa salahnya." dengan rileksnya mak aku jawab
"And berapa modal?" 

Aku dengan kawan aku terus cerita pasal bisnes kitaorang.

Dan esoknya terus start meeting. WAHHAHAHA. MEETING KAU.

Seminggu tu memang kitaorang survey barang dan segala macam jenis dalam hal-hal bidang ni.

Nak tau apa kitaorang punya bisnes?



So ni lah dia. My baby. My bisnes. My project. 

YEAH. OUR FIRST ORDER!

and.. I do realize something, bukan mudah nak cari duit dan aku faham kenapa why orang lama sangat ada meeting. banyak benda yang aku belajar lepas aku cuba untuk start bisnes ni.

and InshaaAllah aku akan terus continue untuk buat bisnes ni even tahun depan aku akan SPM. HAHA. Lol. 

and aku harap korang semua mendoakan aku, dan semoga bisnes ni akan berjaya suatu hari nanti. Kepada sifu-sifu dalam dunia bisnes sila bimbing kitaorang. Hehehe. Thank you!




Comments

  1. Kita teringin nak doakan tapi apa bisnes yg awk buat.
    Tak tau bisnes susah jugak nak doa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bisnes doorgift. Yang orang bagi masa time majlis kawen tu. (:

      Delete
  2. Wooow ... tahniah aina ...

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah boleh. Teruskan berusaha eh :)

    http://www.fatindays.com

    ReplyDelete
  4. Good luck! kecik-kecik dah pandai bisnes.
    try read more business books and learn from them

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts