Travelog : Padang Besar, Perlis // Pt.2

Assalamualaikum

Haloo semua, afternoon semua. eheh. ni aku nak sambung cerita jalan-jalan cari makan dan perhabis duit di Perlis. Alah yang Travelog : Padang Besar, Perlis // Pt. 1 dah baca? Okay hari nak sambung cerita.

Lepas kitaorang semua makan, dalam RM 40 dekat kedai tu. Sorry, aku masuk je kedai tu. Tak tahu nama apa. HAHA.

Bila kitaorang selesai makan, aku usha jam. 11:30 pagi baru. Ya Allah lambatnya masa berjalan. Lol lupa nak cakap, datin-datin dalam ni merujuk kepada mama aku dan mak kawan aku. Hehe. Saja nak bermesra acah datin. HAHA.

My mom dengan her friend and aku and adik aku and kawan aku semua jenis tak suka beli barang dekat situ. Faham tak aku cakap apa ni. Mujur my kawan aku punya Datin bawa kereta sendiri. Tak naik sekali bas dengan kami.

So kami semua pergi ke The Zone! yeah! Sebab semua tak tahan panas dekat Pdg Besar tu. Plus tak ada benda yang menarik minat di situ. and kami semua pening sebab bau asap rokok dan segala jenis bau-an yang kurang enak pada hidung.

OTW nak pergi tu korang kena lalu dekat imegrisan // betul ke aku eja ni. ahhaa. Kami cakap kami nak pergi dekat duty free. Maybe semua muka beriman, dorang tak minta IC pun. Hehe.


Pintu depan Yayy! Aircond. ini gamba nak balik dah ni. nampk tak bayang aku menjinjit harta aku tu. ahahaha. 

Sebabkan kitaorang ni nak shopping tempat yang aircond.. hahaha. Maaf, bukan nak belagak wuu. Tapi memang kami semuanya sekapala. tak minat tempat macam kat Padang Besar tu. Last-last haha, mereput dekat sini. Jadilah, janji ada aircond. Lemak aku pun bahagia. LOL.

Alhamdulillah, masuk-masuk sini aku rasa macam lega sikit lah. Sejuk sangat dan tak sesak. My mom memang jenis tak tahan dengan tempat-tempat yang terlalu crowded dengan manusia. plus, dekst tempat tu tadi my mama sangat tak selesa. My mama dizzy and yes we need to get out from there. 

Mujur kawan mama memahami and we all semua sekepala you. 

Masuk-masuk tu pergi tengok dekat tempat pinggan mangkuk dulu. Kitaorang berpisah ikut mom masing-masing. Aku dengan adik aku ikut mama pusing dekat sebelah sayap kanan. Aku masuk-masuk jumpa banyak benda lawa. Hehehe. My mom pusing-pusing dekat kawasan jual pinggang mangkuk. Puas pusing sebelah sayap kiri,kami merayap ke sayap kanan... tengah fikir nak beli apa. 

and suddenly..

I meet theeee sexiesst thing and the lawo thing in my eyes.


HANDDBANGSS!! OMGG
First time nampak handbang merah tu terus aku, MAMAAAA! I want this. I want this. I want this. This is so lawa. OMGG. Adik aku suruh tengok yang lain. aku tengok, usha belek semua. tapi semua tak ada yang berkenan. ahahhaa. Aku nak that red one juga. 

Aku jatuh cinta tanpa berbelah bahagi dekat handbag tu. Ya Allah.Memang leka lah belek handbad dekat situ walaupun tak banyak.

Since kedai ni bukan kedai yang besar you know. Kawan mak aku tu dah pergi ke area coklat, because her daughter loves chocolate so much. 

Fooling around with display handbag. HAHA. sebab handbang tu sama warna dengan baju.



Okayy. sorry aku terpksa tutup muka. Huduh sangat sampai tak sanggup nak tuujukk. Lol. Memang bahagia gila dapat beg tu.

Nampak tak keexsaitedsan aku di situ. Aku rasa Datin sangat masa buat macam tu. yang bestnya, tak ada salesgirl pun yang kacau kami dekat sini. sebab tu aku berbahagia sangat masa ni. Rasa macam tempat ni aku yang punya ja.

Adik aku nak beli handbag, tapi since dia dah ada. mak aku suruh dia beli kasut baru. Tapi kasut tak ada pilihan yang banyak. kalau ada pun.. tak ada size dah.

My mom pun beli handbag juga.

Lepas dah dapat barang aku, barulah aku kepeningan nak beli apa dekat orang rumah. Hihik.


So nilah dia.. Lawa tak? sexy red. LAWAAKANNN.

My mom cakap, lawa sangat. Hahaha. tapi mama tak tahan tengok warna ni. Nanti mama akan pening. uhuk. sorry ma. Ayah aku tanya kenapa mama tak beli beg macam aku. Hahaha. and my mom kata, anak kita tu muda lagi. HAHA. Ayah aku geleng kepala ja bila aku bawa balik beg ni. Hihii.. Ayah, anak ayah girl okay. girl. hahaha.

and red is one of my fav color.

but the funny thing is.. aku tak rasmi lagi beg ni sebab tak keluar rumah pergi mana-mana lagi, huhuh


So lols, nanti sambung pulak, part chocolate! egegegehehehe.

Byee.

Love,
Aina Akmal.

Comments

  1. omg cantiknya beg tu!!!! mahal tak? ><

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mahal pun kak. Ahhaha. Tengah offer gila masa ni. Dlm 50 lebih ja.

      Delete
  2. Anonymous24/1/16

    HAHAHAHA amboi tempat aircond je ehh :p saya kalau pegi padang besar selalunya lepas baru balik dari langkawi. tempat shopping yg saya singgah yg panas2 dgn crowded tulaa hahha. tapi best sbb banyak barang n harga pun murah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Seronok dekat tempat macam tu banyak barang murah. Boleh tawar menawar lagi. (♥ω♥*)

      Delete
  3. Cantik beg dia tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahhaa. Lawaakann. Thank you ( ̄3 ̄)

      Delete
  4. Dekat perlis jgk ke tmpat niih ? Knpa tak pernah tahu .. huargggghhh .. nak beli beg jugak !

    ReplyDelete
  5. Assallammuallaikum..salam ukhuwah.

    ReplyDelete
  6. Assallammuallaikum..salam ukhuwah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts