OCTOBER 10 DAYS CHALLENGE BY SITI YANG MENAIP #10


Assalamualaikum. Alhamdulillah berjaya juga aku tamatkan Challange ini.. Ini hari yang terakhir. Cewahh, dramatis gila kau ayat. HAAHA.


10 RANDOM FACTS ABOUT YOU.


1. Student.

Aku masih lagi seorang pelajar sekolah menengag yang bersekolah di Malaysia. Tanah air yang ..... pandai lah korang sambung sendiri.

//aku rasa fakta ni buat korang nak penampo macam buaya.


2. Suka memasak.

Aku memang suka masak. Tapi kena ikut mood aku lah, kalau aku malas.. suruh lah aku macam mana pun. Aku akan buat derk je. 


3. Penyimpan rahsia terbaik.


Aku akui aku memang penyimpan rahsia yang agak baik. Sebab aku rasa banyak rahsia besar kawan-kawan aku ada dalam kocek rahsia aku. Masalah family dan segalanya. Kiranya aku ni selalu menjadi bahan rujukun kawan-kawan. 



4. Tak suka orang yang tak reti nak menghargai.

Bila aku tolong orang, aku tak harapkan apa-apa. Jujur aku ikhlas. Bila orang bagi, kita terima. Rezeki namanyaa kan? Rezeki jangan di tolak. Musuh jangan di cari. Hahaha. 

Tapi 1 benda ja bila aku tolong sesorang, ucaplah terima kasih. Terasa 6 jam menolong tu hilang. Inshaa-Allah.  


5. Tak suka orang yang tak reti minta maaf.

Aku bagi situasi ye.

"Boleh tak tolong buat ni.. ni" - Ayam
"Tak boleh sorry ye." - Itik
"Oh. Ok." - Ayam


Situasii ini cukup-cukup menyiatkan hati wa yang sado macam Siwon Suju. Terus jiwa wa melting macam cheese yang baru di bakar. Kalau jiwa wa boleh di makan rasanya dah lama wa jadi zombie. Heartless. 

Pada aku sekurang-kurangnye jawab '" tak pelah, maaf menganggu atau terima kasih." 



6. Mesej tanpa emoticon. 

Okayy orang macam ni memang aku rasa macam aku tengah sembang dengan tiang tau dak?!. Sakit hati gila aku bila cakap dengan aku jenis makhluk macam ni. Aku ada kawan yang macam ni. Haaaah. memang la besfren aku. Tapi bila di alam maya dia kureng. Ceshh. Sungguuhh bosann. HAHAHA. 

Tambah hat jenis suka tulis macam ni.

oh ye ke... 
Ada dot 3 biji kat belakang tu.. rasa macam orang tu macam nak tak nak cakap dengan aku. K, aku ni jenis manusia kalau reply penuh dengan muka comel dan segalanya. Tak caya p tanya Kak Budak, Kak Nanad, Kak Wana, Kak CT, Kak Ayu dan lain-lain lagi. Aku kalau orang hantar 1 chat. Aku balas 5. Tak caya. P tanya depa semua ni.


Aku boleh kata wassap dengan Kak Budak dan Kak Nanad agak selalu juga. Sebab mereka tak ada keja. HAHAHA. Kak Ayu tak berani kacau. Segan. HAHAHA, Gedik. :P Kak Wana pun cakap kalau ada urusan sebab segan. Hahaha. Kak CT pun saama. Lols.


7. Suka typo.

Bukan aku suka, tapi terselalu. jadi suka. ergggh, ayat hindustan sungguh. T^T Hahaha, Ini kak budak suka bahan aku kalau dia jumpa typo. T_T sebab aku ni suka taip laju-laju. Kadang-kadang aku typo sampai aku tak faham. Serius. Bila aku baca. Gelak guling-guling. Huaaaaaah.  Kak budak? Lagi best dia gelakkan aku. Sobbbb~


Aku rasa sampai sini je kot. Hahaha, tak boleh expose banyak-banyak. Rahsia untuk yang tersayang sahaja. Okay, gedik. Mengada.mengada.loya tekak aku tulis ni. Yang baca terus muntah depan lappy. 



Nota : Terima kasih kepada Kak CT yang sudi menganjurkan challange ini. Aku manusia yang mula paling awal. Tapi antara manusia terkahir yang siapkkanya. Hahaha, Ini semua gara-gara terlupa. Kononya busy gila. 

Walaupun aku tak berjaya tamatkan dengan jayaanyaa. Harap korang tak adalah menyampah dengan jawapan-jawapan aku yang kadang terlalu emosi. Ini semua aku seorang manusia yang punya perasaan. Maka jawapan aku juga kena ada jiwa. 


Soo, sekian. Syukran Jazilan. ^^


Mulai esok atau petang nanti, aku akan join satu lagi challange lagi. Apakah challenge itu? Tunggu! Hehe

Comments

  1. wah wah... tahniah berjaya habiskan challenge... kaksha lagi berapa hari -_- cepat betul aina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, makaseh. tak pe kak shaa, chaiyookk puan gojees! Hhehe, cepat sebab start awal. hahaha, itu pun patutnya habis lagi awal.. tapi sebb terlupa... T^T

      Delete
  2. memang betul la tu suka typo. dah nampak dah kat perenggan nota, ayat ke-3. =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, ni boleh geng dengan kak budak. detect je. TT____TT nakk merajukk ahh. HAHA

      Delete
    2. alolo, kuci2. nahh ice cream! hahaha =P

      Delete
  3. Yeayyyy! Akak pun dah berjaya sempurnakan challenge nih!
    Dik Na, nombor 4 & 5 tu kita sama.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaayy! Sep sikit . Hhaha, kann'? rasa sentap sangat kalau tak reti nak hargai. T^T

      Delete
  4. Dulu, dulu, cara saya menaip pun, macam tu juga. Letak 3 titik. Sekarang ni, dah tak la. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Actually aina tak kisah sangat pun ada titik ke tak. Yang penting dia letak emo. Senyum ke apa ke. Atau pun perkataan ahahaha. Heehehe. Huhu. Agar nampak tak bosan. Hahaha gituu je. :3

      Delete
  5. haha..betul tu..dikna memang macam tu..baru taip satu..dia dah sampai 5, hahah..ala, x payah la nak segan2 dik..boleh ja kacau kak wana selalu ok..lepas ni x nak segan2 lagi..bab suka masak dan penyimpan rahsia yang baik tu kita boleh hantuk kepala..sebab sama..haha, boleh camtu??? ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak orang bisnes. Hahaha. Segan nak kacau. Layan perngai aina yang tak berapa nak betul ni. Hahaha. Meh hantuk kepala sama2, hahaha.(ノ^∇^)

      Delete
  6. Yeeaayhh!! dah tamat dah..tahniah Aina :)

    ReplyDelete
  7. oh ye ke... nampak sgt tadak idea dah. kan? hehehe

    ReplyDelete
  8. tahniah dikna...berjaya jugak selesaikan cabaran ni.

    ReplyDelete
  9. wah challenge apekah? challenge dr aina ka? best ni.hahahah

    no.6 sama. alahai.. terasa SS sangattt ><
    salu typo ehh. dalam whatsapp xpasan lak. hahahahah

    ReplyDelete
  10. Aina, baca entry ni pun kite dah gelak guling2. Nampak typo. Haha. Takpe lah kat entry je. Nanti buat essay kat sekolah jangan typo tau. Kite xde nak tolong tengok2 kan. Hahaha. XD

    ReplyDelete
  11. Tahniah dikna...
    Tamat dah cabarannn
    Dan boleh dikatekan sume tu mcm akk jee...
    Ehhh kite ni sejiwa laaa
    Cume akk bukan student jeee...
    Ok xmo kacu akk ke??
    Hehehe...
    Aku bile2 pon free smntra xde en asben ni...

    ReplyDelete
  12. kann... sorry tu penting sangat , yup , melting ! sama ada dri lelaki mahupun perempuan .
    btw mana lagi sembilannnn . sambung cepat! nak baca, heee

    ReplyDelete
  13. Haah, betul tu. hahaha. sembilan boleh baca ke belakang. hehe. XD

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts