OCTOBER 10 DAYS CHALLENGE BY SITI YANG MENAIP #6

Assalamualaikum. 

Dah berapa hari aku tinggal benda challange ni, so meh la kita buat balik. Nanti taching pulak Challenge ni. huhuhu.

10 Things You Want To Buy.


1. Galaxy Note 4



Haha, please buat GA yang ni. akuu nakk sangat. Huhuhu. Tapi tak apalah, bersyukur dulu dengan apa yang ada. 

2. Sony Xperia Z3 


Haha, aku memang makhluk Allah yang sangat sukakan gadget. T__T Ini cuma keinginan nafsu jee. Muahaha. Sakit hati tengok iklan dia menggedik dekat Youtube. 


3. Macbook 


Ini 2 tahun lagi aku nak beli. HAHA. Ini lebih penting dari phone. Sebab ni banyak kegunaan dia. Masuk universiti esok lagi la nak guna kan? Hehe.






4. Aku Hamasah As-Syabab 


Sangat teringin bukuu inii. Huaah. T____T . Tak apalah.

" Kenapa sungguh-sungguh sangat berkongsi? Because everyone deserves Heaven." - Afiq Sazlan -

5. Cerita Cinta Ahmad Ammar 



Aku rasa semua tahu kisah ni kan? Aku tau kawan aku ada buku ni, tapi aku nak beli sendiri. Tapi sampai sekarang tak terbeli sebab tiap kali pergi shopping aku selalu lupa nak bawa beg duit. HAHAHA. 

“Perlu ada keredhaan Allah dalam amalan kalian. Sekiranya Allah redha sedangkan seluruh dunia berpaling daripadamu, maka itu tidak penting. Jika Dia telah menerima amalanmu sedangkan seluruh makhluk menolak maka ia tidak memberi apa-apa kesan pun… Kerana itu lah sepatutnya hanya redha Allah semata-mata yang menjadi tujuan utama di dalam khidmat dakwah ini.”



6,7,8,9,10 tak dapat di fikirkan, sebab aku tak tahu apa lagi nak di beli. Huuhu. Ini je keinginan yang aku nak buat masa ni. Penat aku perah otak aku nak beli apa. LOLS. 


Sekian. 

Comments

  1. wah.. buku2 nih akak berkenan laa.. macam nak beli jugek T-T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha. Sangat best. T.T tapi itulah.. Sampai sekarang belum rezeki lagi huhuhu

      Delete
  2. Aka pun dah baca buku kisah Ammar tu tapi pinjam kawan punya. Rasa rugi tak beli sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Nak beli sendiri. Lagi puas. Ngee. ☆*:.。. o(≧▽≦)o .。.:*☆

      Delete
  3. Kak wana belum baca lagi buku ammar tu tapi tau serba sedikit pasal dia. Note 4 tu macam best kan dikna. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah kan? Hee. Note 4 tu menyakitkan mata ja kalau tegok iklan dia. Hahahaヾ(-_-;)

      Delete
  4. Teringin nak beli buku-buku tu dengan MacBook juga. Tahan je diri daripada beli MacBook supaya tak makan pasir sepanjang bulan. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Sabar kak. Sabar. ( ・_・)ノ Aina tahuu perasaan itu. Hehehe

      Delete
  5. buku Ammar tu bagussss. hehe. akk pun suka gadget

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Betul ~ヾ ^∇^ okay geng. Sep sikit. Haha

      Delete
  6. wahahahhaa..... 5 pun jadi laaa.... kaksha pun pening gak mikir.... tapi sebab kaksha housewife so banyak jugak barang nak beli sebenarnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Biasalah budak2 bukannya ada apa sangat nak dbeli. Hahaha. (。^_・)ノ

      Delete
  7. Ramaih kata Cerita Cinta ahmad Ammr best..tak baca lagi bukunya..ada jual lagi ke?

    ReplyDelete
  8. Aiyooo dikna smpai 2 fon..
    Aishhh note lak tuu...
    Ckup la akk pakai maae note 1 dulu...
    Tak selesa btl

    ReplyDelete
  9. Buku ammar tu kite ada yg hat lagi satu tu. yg ni xde lagi. Eh buku no4 tu mcm best. Nanti nk cari XD

    ReplyDelete
  10. anis pon teringin nak beli macbook tau , buat la post 10 reasons why I want to buy Macbook , nak tahu gak ! :) iphone vs mac . which one ?

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts