Segmen I Love Malaysia Bersama Cik POP

.Assalamualaikum

Entri kedua aku untuk hari ini. Hahaha, so. I join segmen lagi. Lately ni, memang aku selalu join segmen. Dulu time aku mula-mula blogging malas nak join-join ni. Tapi sekarang dah terjebak sekali. Best pulak. kenal blogger-blogger lain.

Actually, aku rasa dari facebook kan, best lagi blog, Sapa setuju? Angkat tangan! Yayy~


Aku orang Malaysia dan aku LAHIAQ kat KEDAH bak kata Mat Lutfi. Eheh,

So, ada siapa-siapa tak tahu aku orang Kedah? Hahaha, ni aku nak habaq la ni. Well~ gaya aku cakap selalu bunyi belah-belah selatan kan? Tak bunyi utara. Bukan cakap, I mean taip. Hahaha.

Aku memang dah terbiasa cakap macam tu. Serious, janggal nak cakap Kedah dalam alam maya. Kecuali bila jumpa kawan-kawan dalam dunia realiti.  Cuma kadang-kadang ada perkataan lagi best tulis dalam bahasa Kedah. 

Dulu kakak angkat aku sembang dengan aku macam aku duduk dekat Selangor. T___T Then, aku cakap.. akak saya duduk Kedah kak. Hahaha,dia cakap dia lupa aku duduk Kedah sebab cara cakap aku. Sebab cara cakap aku jee. Hahaha. T___T

Bahasa Kedah setakat yang simple-simple je aku tahu.

Yang susah-susah. Haha, sorry. Kurang tahu. Sebab family aku. Mostly stay belah Perak, KL , Selangor, Johor. Mama dan ayah pun bukanlah asal Kedah. Jadi? Kampung aku esok dekat mana? Dekat mana weh? T___T

Mama aku dia cakap bahasa standard sikit. T___T. Terpengaruh dengan mama la kiranyaa ni. Hahaha. 

Tapi bahasa aku bercampur. Semua bahasa negeri Malaysia aku hentam. Yang simple-simple je lah. Hahaha. 


Panjang pulak entri aku ni. T___T 

Salam kenal semua. Muahaha. 


Klik banner untuk join~ Jom joinn ramai-ramai. Heheh



p/s : Aku rasa macam benda nak cerita hari ini. Serangan entri dua tiga biji hari ni, Eh? Hahaha.

Sekian. 

Proud with myself,
AinaAkmal


Comments

  1. Saya pn asai dari kedah tapi la ni duk kelantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye? Jauh merantauu. Eehehe

      Delete
    2. Sebelum kelantan ni, 5 tahun duk seremban...tapi kedah ttp dihati

      Delete
  2. selamat bsegmen syg ^^

    ehh org kedah rupanyaaa ~ baru tahu.hahahahah. sedara akak ramai kt kedah. kedah ktne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah. Ye ke? Esok datang kedah mehla datang rumah. Hahaha.

      Delete
    2. esok??? pehhh macam dekat la.. 9jam perjalanan uiii.. dalam mimpi jela ><

      Delete
    3. Aina maksudkan akann datanngg~ :p Hahaha. Mimpi2 kan lah diri kuu. Sepanjang malam2 mu. HAHA!! (☆^ー^☆)

      Delete
  3. oqang kedah mai singgah sini.. hehe

    ReplyDelete
  4. Kite pon join jugak segmen ni.
    And yes, blog lg best dr fb :)

    ReplyDelete
  5. haha..comel je..Thanks join segmen :D

    ReplyDelete
  6. Org kedah upenye Aina ni..bru tahu..hikhik..slmt bersegmen :-)

    ReplyDelete
  7. Singgah dari perak :)

    Salam kemerdekaan :)
    Blogwalking dari segmen yang sama.

    http://rainfallasleep.blogspot.com/2014/08/segmen-i-love-malaysia-bersama-cik-pop.html

    ReplyDelete
  8. Datang blogwalking....

    http://kasihlestariabadi.blogspot.com/2014/08/segmen-i-love-malaysia-bersama-cik-pop.html

    Jemput join GA...

    http://kasihlestariabadi.blogspot.com/2014/08/giveaway-merdeka-lestari.html

    ReplyDelete
  9. Singgah dari segmen yang sama. Jemput ke blog saya. :)
    http://proudladyniz.blogspot.com/2014/08/segmen-i-love-malaysia-bersama-cik-pop.html

    ReplyDelete
  10. Hi. Datang dari segmen yang sama. View mine :)
    DYLLAREZAN'S BLOG

    ReplyDelete
  11. mai singgah sini sat melawat oqhang kedah. hehe (:

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum. Abe Kie datang dari segmen yg sama dan terus follow blog anda. Jemput terjah blog abe ya? TQ.

    http://www.zukidin.com/2014/08/segmen-i-love-malaysia-bersama-cik-pop.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts