Ambittion

Assalamualaikum. Hey fellas!

Since aku stay dekat hostel ni.. idea aku untuk menulis sambungan semua cerita aku yang berada dalam blog ni terbantut. Aku dah beberapa kali buka laptop dan menulis beberapa ayat. Dan kemudiannya aku memadam kembali. Bila aku fikir balik, macam nak delete pun ada. Tapi entah la bila niat aku nak sambung semua hikayat cinta itu nak habis.

Lepas tengok rancangan Selera tadi, aku pergi dekat satu ruang dalam rumah aku. Aku pun bergolek memikirkan masa depan dan cita-cita cinta. Aku pun dah naik pusing dengan semua cita-cita tinggi yang manusia-manusia idamkan. Lemme list semua benda yang I fikirkan yang I pernah nak jadi one upon a time ago…

PENSYARAH

Masa ni I umur I baru 11 tahun bersamaan dengan darjah 5 dan sewaktu dengannya. -_-. Entah macam I terfikir nak jadi pensyarah ni pun… hahaha. Tipu kata I tak tahu. Tadi masa I fikir tadi I tak teringat.. bila nak tulis ni macam tiba-tiba Allah pulihkan ingatan di masa zaman kanak-kanak. I nak jadi pensyarah sebab pensyarah kaya sikit dari cikgu. HAHAHA! Nampak tak? Niat aku dulu. Sah-sah salah dan tak berkat. Dan aku tak layak pun nak jadi warga pendidik yang terhormat ni.. sebab aku ni manusia yang kejam. HAHAHA! <-Gelak kejamm punyaa! XD

Bukan apa.. aku ni jenis manusia yang tak pandai mengajar dan mendidik dengan penuh kesabaran dan keayuan dan kelembutan dan kehikmahan dan kebaikan. Okay. Itu macam over sangat. Aku nak sekali aku ajar orang faham. Masalahnya, aku tak pandai mengajar. Dan aku tak suka di tanya berkali-kali. Cukup sekali je. Jangan tanya lebih-lebih kalau tak nak makan penampar KOREA. Tapi kalau kau tanya gosipp… sepuluh kali aku rela jawab. =____= Nampak tak kebangangan di situ. Ini cerita minta penampar kaw-kaw punyaaa. HOHO. ^O^

Dan aku dah lupakan niat nak jadi yang ini.. sehingga aku berjumpa dengan cita-cita baru…

Jenggg.. jengg.. jengg..

BUSINESS WOMAN / USAHAWAN

Bila sebut usahawan tu Nampak macam tak ada class gituhh. Apa yang aku bayang bila sebut usahawan aku Nampak kerepek dan rempeyek dan seangakatan dengannya. =_= I don’t know why!! Jangan la marah kan saya. Bila sebut business.. hahaha. I Nampak hotel dan empayar perniagaan yang sangat la dasyat!

Kenapa aku tiba-tiba bercita-cita macam ni? Aku dengar kakak sepupu aku nak jadi. Gaya dia bercerita dengan penuh semangat. Jadi aku pun balik ke rumah dengan penuh semangat ke azaman nak jadi business woman yang tercemerlanggggg gila di Malaysia.. macam Faezah. Dah la menutup aurat. Tolong orang susah.. kan best tu?

Tapi bila I fikirkan balik… I perempuan.. I kena khawin.. I kena beranakk.. MUAHAHA! Imaginasi terlampau. Okay, I tak sesuai. Lagipun banyak benda nak kena fikir pasal benda ni. Nanti anak tak cukup kasih sayang lah.. anak kurang ajar la. Anak sombong lah. Oh no. I dah nak muntah fikirkan semua tu. SILA MUNTAH. AYAT KEGEDIKAN 18 SG(SANGAT GEDIK).

Tapi.. cita-cita aku yang ni tak terpadam macam tu sahaja. Niat aku nak buka HOTEL ISLAMIK yang bertaraf HALALAN TOYIBBAN dari segi penyedian makanan dan diklasifikan sebagai hotel antarabangsa yang bertaraf berbintang-bintang dengan perkhidamatan yang terbaik. Tak dilupakan juga pekerja-pekerja juga mengenakan pakaian YANG MENUTUP AURAT!  Bukan yang MEMBALUT AURAT .

Bukan apa.. you ada kuasa nak tentukan apa yang di pakai oleh orang bawahan you.. why not you paksa dorang pakai mengikut syariat. At least.. esok lusa dekat akhirat terlepas tanggungjawab you nak jawab dengan Allah. Ye tak? So.. kepada bos-bos, bakal bos. Silalah membuat timbang tara yang baik ye.

Lelaki satu benda je nak tengok dia baik tak baik. Dia bagus tak bagus. You tengok dia punya bini sahaja. Kalau bini tak pakai tudung.. mimpilah dia nak jadi pemimpin terbaik. Kalau bini cium , peluk, joget dan dedah sana sini. Sorry to say.. you dah tempah tiket neraka awal-awal lagi ye cik abang. Kalau tak bini, kakak dan adik perempuan.


Cukuplah dua cita-cita aku ni. Panjang sangat pulak aku rasa entri aku kali ini. So sorry andai tersilap dan terkasar bahasa. Kalau ada salah di mohon tegur dengan bahasa yang sangat MURNI.

Akhir kalam, wasalamualaikum w.b.t.

Ps: cita-cita aku ada lebih kurang 8 lagi kot yang belum di cerita.. kalau aku cerita hari ini.. aku takut korang naik sepak je aku punya blog. J




Comments

Popular Posts