stress reliever.

Aku yakin semua manusia ada yang hidup ni memang ada masalah, kadang boleh stress sampai tak boleh nak bawa bincang. Jadi penting untuk korang cuba lepaskan stress korang tu supaya tak melarat dan membawa kemudaratan. Kalau aku..


Menulis.  

sejenis aku, aku suka bila bad mood aku duduk sorang-sorang. Menangis sorang-sorang, lepas tu tulis. Bila aku happy, bila down.. menulis memang salah satu cara aku melepaskan stress aku, selain membebel.

aku ada personal diary, ada benda yang macam aku nak lupakan sangat-sangat aku tak akan tulis. Sebab aku tak terkenang perasaan sakit tu macam mana. kalau jadi macam tu selalunya pergi buka la Running Man ke apa ke, sebab macam lupa kejap masalah tu.

kejap je, maybe boleh kurangkan beberapa peratus stress tersebut. kadang twitter jadi mangsa jugak. hmm. pastu delete balik sebab rasa macam agak bodoh. hohohohoho.




Driving 

first time aku try time aku dekat rumah sewa, sebab I feel really stuffy semasa dekat rumah sewa dulu. Stress dengan SPM dan masalah dalam rumah tu. Aku amik tudung start kereta dan ronda-ronda sambil menjerit puas-puas dalam kereta. Setengah jam lepas tu baru balik ke rumah sewa. 

Ambil angin malam. Jangan bawa laju-laju. Bawa rilek-rilek je. tapi jangan la lambat sangat sampai menggangu lalu lintas dan jangan laju sebab bahaya!

and of course, driving playlist tu penting! Put on your fav song and scream on top of your lungs! Memang puas sangat-sangat. Balik mandi dan tidur.  sebab dah penat pekik tadikan? HAHAHA.

pre-caution ; always carry your driving licence around!




Ice-cream treatment 

craving pulak ice-cream ni..
Yang ni aku rasa ramai sangat buatkan? Sapa tak suka makan benda sejuk-sejuk.   Satu je ice-cream yang memang menjadi fav aku bila aku makan ice cream.

ice-cream wafer perisa choco brand King's , sebab dia tak manis sangat,just nice je tapi... yang kurang bestnya dia cepat cair. :(

Kalau pergi kedai runcit tu, memang 3 ketul untuk aku sorang je, yeyeye murah je aiskrim ni. RM 1.20 cam tu je.



Korang release la stress kot mana pun, selagi tak mengundang masalah kepada diri sendiri dan orang ramai dan tidak melanggar syariat Islam, korang buat lah. Perlahan-lahan try to be a better muslim. Ye dok? Aku cakap untuk diri aku ni, (sebab bila dah masalah baru lah nak insaf. hmmm)
 

 In the end kita tetap kena kembali kepada Allah sebab semua masalah, Allah pemegang kunci untuk selesaikannya. Doa dan zikir, lain vibesnya. Nak cerita tak reti. Kena buat sendiri.


Sebab every single problem yang wujud kat dunia , 
datang untuk tunjuk yang kita ni perlukan Allah. 


Don't forget to share your stress reliever too!
much

Comments

  1. kalau saya, first dengar lagu-menulis-makan-makan-makan-jenjalan-tido!
    hahahahah
    ^_^!
    dah ada rasa lega sikit baru cari sejadah...huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, in the end allah kita cari. :D

      Delete
  2. sama, BV pun suka tulis apa2 dalam satu buku. ada jurnal. :D
    suka jugak makan aiskrim :3

    ReplyDelete
  3. samee i dont write things i want to forget too ahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. supaya nanti dia kalau kita baca diari, tak de benda yang akan triggered kita punya memoryy

      Delete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts