Story-spamming



Sekarang dengan kehamilan teknolagi yang subur ni, makin mudah nak share cerita dan semua benda kan. Tak terlepas jugak diri sendiri ni, tambah-tambah dengan features Instagram dan Facebook story yang makin di update . tak lupa jugak whatsapp story dan snapchat,



Aku tak kisah pun orang nak buat insta-story ke apa ke, sebab kalau aku tak nak aku tutup. tak pun block je. malas nak bitter sangat life ni dan kutuk orang. karang aku dosa sorang-sorang. Hmm.

cuma...


macam mana orang lain boleh sentiasa berinsta-story-spamming,huhu, murung jap aku.  aku kadang cuba jugaklah nak buat. tapi kan, aku rasa macam bila aku sibuk nak berinsta-story ni, aku kadang rasa macam tak enjoy moment. I mean, every moment kalau aku insta-storykan, aku rasa macam tak best sangat.

Aku pernah buat, but the feeling kind of different sangat.

Bila aku keluar dengan member aku insta-story sikit aku rasa hambar, rasa macam tak puas jalan. Sebab aku tak share moment yang itu dengan mata hati aku.

tapi dengan family, aku jarang insta-story, and I feel like I'm living in the moment. Breath, feel, and remember it with heart. Madah bak hang.

aku buat jugaklah kadang-kadang, tapi sekarang aku kurangkan. Sebab aku cuba untuk enjoy with real people. not the virtual one.

i'm not trying to bash anyone k. please jangan terasa. huhu. 

and one more reason adalah, aku rasa macam life aku KALUT, KELAM-KABUT,SERABUT. hahahahaha. nak gambar lagi, nak makan lagi, nak berjalan lagi, semua benda nak buat. So end up aku malas . and sometimes aku malu jugek. hehehehehe. tambah kalau letak muka penuh screen, sys insecure sangat.

 

contohnya macam sekeping ig-story ni, topping pizza aku berterabur, tudung aku berlemoih (comot)


anddd the big reason is.

SAFETY! 

please girls...

korang nak update kemana korang jalan sekali pun tunggulah korang sampai rumah, atau korang dah blah pada tempat tu.

kadang tag sekali dengan location. weh, kalau orang dengki ni jangan weh, amik lah lah langkah berjaga-jaga. Risau weh. orang jahat ni kita bukan boleh detect pun.

"duh today ig, twitter, facebook is faster than gps"

aku rasa ada je macam aku, tapi its okay, kalau korang jenis update 24/7 tak pe. Lain orang lain lifestyle dia kan. hehe. chill okay? Korang yang mampu maintain lawa dan kemas time ig-story ni memang born with talent untuk amik gambar kot. Huhuk.

cute-life tips ; please try one day not story-spamming-ig-ws-snapchat-fb, you will find you actually had fun if you hanging out with your friends! :)

spread love! 


Don't forget to drop your comment and thought bout' story-fb-ig-ws-snapchat-ing.

Comments

Popular Posts