Day 2 : Resepi (Mark's Meal)

 


Assalamualaikum  


https://pbs.twimg.com/media/CsOjbvDUIAA7xE7.jpg
NAMPAK SEDAP GILA KAN?



So hari aku nak ajar resepi yang paling mudah gila dalam dunia ni. Aku rasa mostly semua kpop fans tau pasal resepi ni. Terutamanya AHGASE (IGOT7) fandom. 

Resepi ini cuma guna makanan yang instant dari kedai runcit. Kiranya kita main campak-campak dan masukkan dalam microwave. dan ding. kita boleh makan. Macam tulah konsepnya. 

Tapi aku tak ikut betul-betul resepi asal dia. 
 
One of member GOT7 actually won the contest, so this meal called MARK Meals. Nak cerita penuh boleh google. Hehehe.  So aku nak ajar yang versi Malaysia . Main bahan dia ialah..


Ingredients

  • Sebungkus mee segera - Perisa Kari
  • Cheddar cheese  
  • Sosej

Ini je yang diperlukan. Mee segera ni aku tak pakai ramen, sebab aku tak berapa minat dengan rasa dia. Aku rasa kalau akan makan banyak aku akan mual. So sebagai lidah Melayu aceey. Aku pun ganti dengan mee segera jenama Mamee and aku amik kari berapi tu. Yang paling pedas tu. Hehehe

Kalau korang nak acah-acah makan macam Korean, korang boleh gunakan periuk kecil dan masak dalam tu. Macam aku ni tak ada, aku kebas mangkut tingkat mak aku yang besi tu, hahahaha. Lol. Kena marah nanti kita kira lain. Lol.

Since rumah aku tak ada microwave, just ada oven je. So aku masak guna dapur api  je. 



Steps

  • 1. Panaskan air sehingga mendidih (Nak cepat lagi pakai air panas terus)
  • 2. Masukkan mee segera. Tunggu hingga dia kembang.
  • 3. Masukkan perencah kari
  • 4. Masukan sosej. (Pastikan sosej di rebus sebelum di masukkan, nanti dia efek rasa kuah dia. Tak berapa nak sedap.)
  • 5. Kacau sikit, dan masukkan cheddar cheese. (Masukkan ikut suka hati korang, kalau suka cheese banyak letik banyak. HAHA.)
  • 6. Tunggu sebentar, dan tutup api.
  • 7. Hidangkan.

So you guys boleh hidang panas-panas sambil layan kdrama. Tapi seriously, kalau korang nak nikmat makan, aku dah try makan sambil kdrama. Tak best langsung. Sedar- sedar dah habis. sedih babe. T_T

SEDAPP WEH. TERLIUR AKU. //MY MARKEEUUU T.T


Korang amik satu meja kecil and duduk dengan kawan or adik beradik kau and makan sama-sama.. Kena pulak dengan teh o ais. Memang perghh. Nikmat gila kot. Kalau ada limau lagi best. Serius. Korang kena try. kalau ada chopstick. LAGI HAH. DOUBLE THUMBS UP HABAQ HANG. HAHAHA.


Soory aku tak ada gambar yang aku buat. Selalu lupa dah pasal phone bila ngadap makanan. HAHAHAHA. 

Okay tu je. All the best. ^^  Selamat menikmatinya dengan cheese yang mencair dan korang makan dengan kuah yang panas. Memang da bomb! MUAHAHA!

Comments

  1. Kalau tgk artis korea makan mee ramen tue mesti terliur. Menggoda betul. Padahal ramen je kan. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau tak apa. orang baru lepas makan pun tetuba rasa macam belum makan lagi bila tengok dorang makan. T______________T.

      Delete
  2. haaa...dh lapar pulak niii..

    ReplyDelete
  3. Nak nangis jap sebelum komen! This is tortureeeeeeee!!! Adoiiii tedapnye... Terlioq sungguh aihhh! 😭😭😭

    ReplyDelete
  4. markkk haha pernah gak try makan macam tu,siap guna chopstick lagi,feeling mcm org korea pulak hahaha lol

    ReplyDelete
  5. Gara2 selalu tgk korea yg suka makan ramen, diri sendiri pun terikut nak makan ramen. Mee segera maggi jak ler jawabnya. Why do korean people each them with heavenly feeling? Whyyy. haha

    ReplyDelete
  6. nampak macam tak best je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Its okay. Semua orang ada selera masing masing. ;) maybe best kalau bagi peminat cheese mcm saya. And tak best kalau orang yang tak brapa suka. Like orang lain style ^^

      Delete
  7. tengok cite shopping king louise tak? haha. cite tu rasanya paling banyak scene makan ramen. geram je tgk. hehe. akak tak kpop fans tapi gile kdrama. :')

    ReplyDelete
  8. maigod sedapnyaaaa dah lama nak buat tapi asyik lupa nak beli je =D

    ReplyDelete
  9. waaa sedap nye nmpak... anyway, tis is my blog http://mrparanoidwords.blogspot.my/

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts