Chapter 1 ; Page 1


Assalamualaikum ♥ 

Alhamdulillah, Allah still give us chance to breath today. Face a new day, a new life, a new beginning for all of us. So, sambut tahun baru for me actually pada aku tak perlu happy rasa. Instead of habiskan duit burnkan fireworks semua, better duduk bersila mengadap kiblat and baca doa and yassin. Praying that we can face 2017 calmly. 

Apart of that, new year actually is not a good thing. FOR ME. My age bertambah, dari 18 ke 19. and my mom and my dad are aging. and what I hope my parents will stay healthy. InshaaAllah. 

Yesterday, aku hantar my sisters ke hostel. They went to Tahfiz . I don't actually remember nama sekolah tu. My twin sister.  Malam before nak hantar dorang ke sana, aku dah menangis puas-puas sebelum tidur. The thought that I'm going to miss their laugh,cry and whining are hunting me all night.

I barely sleep cause I'm reallyy worry bout them. I know all I can do is, praying. I ask Allah to protect them, take care of them. I can't do anything. I'm just human. Aku harap Allah mudahkan dorang berdua belajar and sihat. I don't to hear them cry. 

And Alhmdulillah, masa pergi hantar semalam, dorang tak nangis. Aku bersyukur sangat. 

Lepas hantar yang tu, aku hantar adik aku sorang lagi ke rumah sewa dia. So memang balik tu, rasa sunyi sangat kereta. 

RUMAH?

Jangan cakaplah. Tak bunyi dah gelak gaduh dorang.. I feel empty. dah tak de mangsa buli aku, dah tak de aku nak kena kacau time tidur . dah tak de orang merengek nak tengok running man dengan aku. dah tak ada orang nak gaduh main congkak dengan aku. 

I really- really really miss them.

//Sorry, entri ni just my personal feeling. I really miss them. 

Comments

  1. Happy New Year and dont be sad :) Diorang pergi belajar je nanti cuti boleh jumpa ^^

    ReplyDelete
  2. same goes to me. sedih je bila takde sesiapa dekat rumah sunyi :(

    ReplyDelete
  3. happy new year. biasalah tu, bila makin besar, makin sunyi rumah

    ReplyDelete
  4. awww... don't be sad! insyaAllah, everything's gonna be justttt fine k! kite lagi lah, anak tunggal. kalau dapat kerja jejauh nanti, just imagine my parents and opah at home? err... sobs :'(

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts