Review ; Smartphone Wiko JERRY

Follow my blog with Bloglovin




 
 Assalamualaikum ♥ 

Minggu lepas, ayah aku beli phone baru memandangkan ayah aku punya phone lama dah rosak. Memang sampai tahap sampai kritikal lah dia punya rosak. Dah berapa kali pergi kedai untuk repair but end up hasil dia macam tu je. Sebab dia rosak dekat bahagian tempat nak cas phone tu. 

Ayah aku sebelum ni pakai Lenovo. 

So last week tak silap aku, aku pergi ke Sentosa @Alor Star, untuk beli phone. Bajet ayah aku dalam RM 300 je. Kalau Samsung memang tak dapat lah nak size besar-besar. And Lenovo ni memang dah tak banyak kedai jual. Masa aku pergi kat sana, kalau Lenovo ada pun yang second-hand punya je. Sebab masalah dia dekat tempat charger tu. 
 

http://data.wikomobile.com/documents/images/WORLD/eabe9d57a11951ded9b0e09ed0ee40aa.jpg 

So.. jalan-jalan terjumpa phone ni. Memang kena bajet ayah aku. Since ayah aku pakai untuk Whatsapp kerja ja so memang sesuai lah untuk pakai phone ni.  Ayah aku guna phone ni untuk Whatsapp dengan Youtube je selain call and mesej biasa. 

WIKO ni still jenama baru yang datang dari France. Aku ada baca syarikat ni baru wujud pada tahun 2011. Ayah aku pun bila dia tengok dia berkenan sangat dengan phone ni. 





 Harga dia RM 299 sahaja tidak termasuk aksesori yang lain.

Aku tak sure sama ada memang dekat lain ada warna lain ke tak, sebab dekat kedai yang aku pergi tu, memang ada warna ni je. 

 

WIKO Jerry

  • AC adapter
  • Battery
  • Headset
  • Micro USB Cable
  • SIM card adapters
  • User guide
  • Wiko mobile phone
For more information you guys boleh pergi ke website dorang.


Okay till then. 

Comments

  1. kali pertama dengar jenama niih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah.. Aina pun first time dengar juga. Heheh

      Delete
  2. firstime dengar phone Wiko nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenama baru . Baru masuk ke Malaysia

      Delete
    2. macam mna nk tkar dia punya font

      Delete
  3. Hye aina..Sekarang pakai ok lagi tak..ada "hang" tak..mcm berminat tapi risau xtahan lama☺

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts