Tangguh SPM

Assalamualaikum ♥


SPM ditangguhkan? Tak. Tak.  Jangan salah faham. Yang SPM tertangguh ni untuk aku je, bukan untuk calon-calon SPM 2016. Hehehe. btw sekarang ni musim trial peringkat negeri untuk semua negeri kan?

Actually, aku dah tak pergi sekolah lama dah. Aku tak sihat. Tahun ni aku dah umur 18 tahun, dan aku calon SPM 2016, bukan calon ulangan. Sebab aku tak pernah jejak lagi dewan SPM. Aku tahu ramai yang seusia aku sedang berjalan menempuh hari hari baru di tempat baru. Ada ke matrik, ada ke asasi, ke poli dan sebagainya.

Lepas aku naik form 4, aku pindah dari Maktab Mahmud ke MRSM, since dari situ aku sakit teruk. Sakit bukan klinikal. Aku tangguh pengajian selama setahun dan repeat form 4 masa umur aku 17 tahun (2015). Aku pindah ke MRSM lain pulak, aku batch 98, tapi aku stay dalam batch 99. so senior aku sebaya dengan aku.

Tapi, awal tahun ni sakit aku makin menjadi, aku pindah ke Sekolah gomen, dekat dengan rumah aku. Mama cakap sebab senang nak tengok. Bulan Januari sampai April aku okay je pergi sekolah. Sakit sikit tapi boleh handle. Masuk hujung bulan April aku sakit teruk. Sampai tak boleh pergi sekolah. Aku duduk dekat rumah. Tak boleh nak studi.

Pergi berubat sana sini.

Lepas bulan puasa aku pergi sekolah. 4 hari je aku pergi sekolah. Lepas tu aku teruk balik. aku berubat. dalam beberapa hari je aku pergi sekolah.


Aku sakit semula. Waktu Fizik dalam lab. Hari terakhir aku sebelum aku bercuti sehingga hari ini.

dan akhirnya keputusan di buat.

Aku amik SPM tahun depan sebagai calon persendirian. Aku tak nak pergi sekolah dah. Aku tak nak pakai baju sekolah. Aku dah letih jadi pelajar sekolah menengah. Kalau aku masuk balik pun sekolah sekarang,

Kawan-kawan baik aku dah keluar.

Aku dah penat nak cari kawan baik baru. Nak adjust mental supaya sama level dengan budak batch 2000.

Since tahun depan adik aku akan SPM, aku akan amik SPM dengan dia. Dia dah faham mental aku, senang.

Apa-apa pun doakan aku.



Comments

  1. Get well soon , dear . Sedih baca entry ni sbb you sebaya dgn i and i pun ada sakit jugak and selalu x dtg sekolah .. I know how hard it is to fit in when nobody understands what we're going through . Stay strong :)

    ReplyDelete
  2. ohhh begitu cerita dia....dulu saya amek spm umor 20...masok sekolah balik...huhuhuhu
    all the best untuk aina dan semoga diberikan kesihatan yang baik :)

    ReplyDelete
  3. I'm so sorry for you babe.
    I don't know you sakit apa, but pray the best for you.
    And do the best for the SPM. You can do it ❤

    ReplyDelete
  4. fighting! Allah yuftah alaikum :D

    ReplyDelete
  5. Sorry to hear that. Hopefully baik-baik je & all the best for your SPM (:

    ReplyDelete
  6. Ya Rabbi... tak apa lambat ke cepat ke tak ada masalah . Kita doakan awak cepat sembuh k :)

    ReplyDelete
  7. Awww :( this is saddening. I hope Allah ease whatever it is that you're handling right now and I pray for your health <3 take care!!

    ReplyDelete
  8. Bersabar ye dgn keadaan kesihatan akak tu? Syafakillah. btw,saye pon spm gak tahun nii,moga Allah memudahkan saya dan akak menjawab spm.. do your best eh! FIGHTING! ^^

    ReplyDelete
  9. be strong, aina. mungkin ini ujian allah utk awak. jadi tahun ni awak tak ambik spm la kan ? saya batch 99. smoga awk sembuh dan sihat sprti sedia kala. all the best !

    ReplyDelete
  10. kuatkan semangat ada hikmahnya tu..

    ReplyDelete
  11. Sabar ye awak :) Good luck untuk spm nanti

    ReplyDelete
  12. tentunya keputusan ini dibuat dengan pertimbangan yang wajar.

    kalau dah tangguh ni, kena kuat semangat nak amik next year. kalau takde azam, memang kelaut lah jawapannya.

    harap sis kuat. chaiyuk2

    ReplyDelete
  13. Kuatkn smngt ! Smoga akk sntiasa dbrikan kkuatan . Amiin

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts