Travelog : Kuala Perlis, Perlis // Pt. 5

Assalamualaikum ♥

So aku rasa ini entri terkahir aku untuk trip aku one day ke Perlis. Yaayy! Bahagia. dah kepenatan berselfie dan melalak sendiri masa dekat Gua Kelam, aku tidur dalam bas masa nak otw ke Kuala Perlis. Serius masa aku jalan ni.. aku langsung tak tengok jam. Al-maklumlah kan, jalan tumpang orang ni. Janji jalan. Lol.

Sampai je dekat Kuala Perlis tu, aku rasa ada beberapa jam sebelum pukul 6 petang untuk kami makan malam di sebuah restoran yang sangatt top dekat situ sebab kitaorang dah reserved. Nak tahu apa? Stay tuned! Hehehe

Sementara kitaorang tunggu tu, melepak kejaplah ambil angin petang dekat situ sambil makan makan rojak, sambil kena tampar dengan angin. Wahhh. Nicee woo. Bersweet-sweet dengan mama dekat situ sambil makan suap menyuap. hahhhahaha. NGADAA KAN?

Dan bila dah sampai pukul 6...


Yeahh!



Botol ni mengacauuuuu. HAHAHA. Can't you see it? The sotong celup tepung? FAVVVVV ! ><


Sirap ais limau, yummyyyhh

Close up sangat, sotong celup tepung and tomyam ayam. Pergghhh.

MELELEH AIR LIUR AKU TULIS ENTRI NI. T_T

IKANN BAKAR!! tengoklahh.. melelehh air liurr wehh.

Overall memang best. Servis dia memang aku bagi 4/5 lah. Aku highly recommended sangat makan dekat sini. Sebab kawan aku pun cakap dalam deret-deret kedai yang ada dekat sini.. semua dia dah try.. tapi yang ni. the best ever.  

Dia punya tauke memang friendly lah semua. Kalau korang sampai situ korang boleh pilih seafoood yang fressh dalam replika sampan dia dekat kedai tu. Aku tak sempat nak ambil gambar sebab bateri phone dah low gilaaa masa ni and kelam kabut nak pergi solat maghrib pulakk. 


Eta Ikan Bakar
Address: Kuala Perlis SM1, Laman Brasmana, Persiaran Putra Timur, 02000, Malaysia
Phone:+60 12-467 3727
Kalau susah sangat, waze kan ada? google map pun boleh. No hal lah. Hehehehe. Berdekatan dengan sebuah hotel yang aku tak ingat nama apa. 

Subhanaallah ><

so sebagaii entri bai bai. aku nak belanja gambar sunset sangat kononnyaa hehehe supaya korang tak lah leleh sangat teringat tomyam sotong bagai k? HAHAHA. Karang menangis ajak laki suruh pergi sana.. sian aku. HAHA. Kbai. 


Loves,

Aina Akmal

Do read darlingss. ^^




Comments

  1. wohoo sirap limau ais dia mengancam!

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. Macam kenal je tempat makan tu. Rasa mcm pernah makan kt situ. Ada hidangan dlm set kalau tak silap. Harga pun berbaloi la. Sedap pun sedap. Hihi ;)

    ReplyDelete
  3. ahhhhhhhhhhhhhhhh nampak sedapnya sotong tepung dengan ikan bakar tuuuu T__________T

    ReplyDelete
  4. Now you make me hungry. Untunglahh~~

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts