Harris J vs Justin Bieber

Assalamualaikum


Happy holiday semua. Ecewahh. Sebenarnya malam ni dan beberapa hari lepas banyak gila idea aku datang mencurah-curah.. tapi idea aku datang sama mencurah dan melimpah macam homework aku. Subhanaallah. So tired. In addition, my lappy was broken. So I've to wait my turn to merepek and membebel. Hoyeahhh.

So back to my main topic, Harris J vs Justin Bieber.

I just so in love with both of them. I want more Harris J, and I need more Harris J. If you get what I meant.


Harris J.

First time aku dengar lagu mamat ni masa dekat maktab. Masa otw nak ke tapak morning call (perhimpunan kecil something like that), geng-geng BWP buka satu lagu yang lighten up my morning mood. Okay, mood aku waktu pagi memang agak teruk. HAHA. Serupa kucing hilang anak weh. Kecuali ada something good happen. Sapa tak suka benda happy kan?


Masa dengar tu aku, kaki aku tangan aku  kepala aku bergerak like hoyeahh. this song really make me insane. Hiperbola kan aku.

Maybe cara susunan music dia moden, dan english dia yang best. Tak macam Maher Zain. Maybe because dia tua sikit? Haris J ni tak silap sebaya dengan aku kot. Ke tua setahun lebih macam tu. HAHAHA, no wonder suara dia sedap. In fact, Harris J from UK. Hahaha, aku suka slang Eng. British. Sexshiiy. Okay. pfftt. Tapi.. ada aku baca dia dari Chelsea. jap Chelsea dekat sebelah mana weh. --'' homaii.

Aku harap sangat Harris J akan keluarkan lagu baru pulakk. Secepat yang mungkin. Korang dah layan ke belum lagu dia?


Layan satu buat yang belum kenal dia. 




sorry jb, muka hang kena kecik ja. bahaya. hahaha.


Justin Bieber.

Okay, umum tahu dia ni pelantun lagu Baby tu. Sekarang tengah famous dengan lagu Love Yourself, What Do You Mean, Sorry and so on. Aku suka album dia yang Boyfriend dan ke atas. HAHA. Best sangat. Lagu-lagu lain aku tak tau lah. Aku bukan beliebers bagai. Aku cuma minat dengar macam tu je. Asal suara sedap telinga aku. aku layan. Lirik tengok lepas dah syok layan. HAHA.

Justin Bieber ni aku layan time tanduk naik. Maksudnya macam aku tengah syiton sikit perangai. In my family, lagu non-islamics are totally forbidden. Kantoi dengan parents aku.. haha ceramah tudia, kalah Ustaz Azhar Idrus.

Pernah sekali tu ayah aku cakap.

Macam mana nak masuk ilmu,yang melekat dekat telinga (earphone) tu bukannya Quran. Ilmu ni sifatnya cahaya, Hati gelap.. cahaya mana masuk. -Ayah

Hahhh. Potong bawang aku masa tu. Pelan-pelan tutup sound cloud. Lepas tu buka MP3 Quran.

Itu tak tambah dengan mama aku cakap lagi.. lagi sedihh. Hukks. Sebab tu aku dengar time tanduk keluar. Sorrry ma, ayah. hiks.

Aku download satu album dia, tapi simpan dalam hard disk. hehe. saja buat koleksi lol. Nak delete sayang. sebab aku download lama gila. Huhuks!

Tapi lagu JB sekrang macam matang sikit. Aku je yang rasa ke apa. LOL


So, konklusinya. aku suka genre lagu yang macam HJ, JB and seangkatan macam dorang ni. Aku tak minat lagu Melayu. Lol. Instead of Malay, I love Indonesia balik. Tapi ada je lagu Melayu yang aku layan.Macam lagu OST Polis Evo dan serangkai dengannya. nasyid UNIC sekarang pun best. Tambah seindah sabar. Best sangat. Try dengar sekali. ^^



p/s; for me haris j adalah JB versi islamik. haha. 


Loves,
Aina Akmal




Comments

  1. haha sy pun suka slang eng british,ntah knp. hahaha lagu bieber yg baru kali ni best. mcm lagu utk kuatkan semangat ja. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. hehehe. memang lain sangat album dia yang latest ni. huhu..

      Delete
  2. Ok dah layan lagu atas tu sebab kureng kenal. Bila dah masuk U ni memang jarang gila nak dengar lagu ni tsk tsk. Mengharapkan dlam playlist je la. Kalau ada kawan yang ambil bera pasal playlist, baru dia send lagu kat whatsapp. Hahaha --But ive heard lagu Assalamualaikum dia best :D

    Im with you! Rasa JB ni dah makin matang en en. And same with me, indo song > malay song. Tak tau kenapa hahahahah

    ReplyDelete
  3. lebih suka JB yang sekarang..sebab lagu dia macam bersih dn ada motivate di situ...melayu layan yang indie...tu pun depends on lyrics la....tp overall semua music ada satu mesej yang sama...

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts