Liga Remaja Kreatif

Assalamualaikum semua. Salam sejahtera. 

Selamat hari raya aku ucapkan kepada semua yang mengenali diri ini, maafkan segala khilaf aku. Ecewahh. Berdrama plak aku di petang-petang buta ni. Kau ni orang dah masuk sekolah and dah kerja baru kau nak bermaaf-maafan macam di hari raya. Sedar diri takk oii! T_T Aku sedarrr lahh.

Sekarang aku ada dekat sekolah ni hah. Online dekat surau maktab. Korang tak caye ke? Aku tak tipuu k. Dalam rumah Allah kot. Hiks!


By the way.. camne raya korang? Aku raya kali ini biasa-biasa ja. Baju raya aku sedondon dengan warna blog aku sekarang. HAHAHA. Sejak bila aku jadi minat purple pun aku tak sedar. Tsk. Duit raya? Macam biasa, makin kau tua makin tiada istilah duit raya. Tak lama lepas ni... turn aku nak kena bagi duit raya plak. HAHAHA. Matii waa. T_T

Okay by the way.. aku nak share dengan korang semua perkembangan mengenai satu contest yang aku join.

LIGA REMAJA KREATIF.

Kalau korang nak tau apa itu Liga Remaja Kreatif ni..


Apakah itu Liga Remaja Kreatif 2015?
Liga Remaja Kreatif adalah sebuah pertandingan mencipta kandungan kreatif khusus untuk pelajar-pelajar sekolah menengah seluruh Malaysia. Ia dianjurkan oleh MCMC dengan kerjasama Kementerian Pendidikan Malaysia, Jabatan Penyiaran Malaysia (RTM), Telekom Malaysia dan Media Prima Digital.


Bilakah tarikh mula dan akhir pertandingan ini?
Pertandingan ini bermula pada 1 Februari 2015 dan berakhir pada 30 April 2015.


Apakah kategori yang dipertandingkan?
Pertandingan ini terbahagi kepada 4 kategori iaitu Video, Aplikasi Mudah Alih, Portal Internet dan Raspberry Pi dan Arduino.

Pertandingan ini dah tamat tarikh menghantarnya semua. So setelah beberapa bulan, dan penilaian di buat.. sekolah aku dapat Top 10 Kedah dan akan bertanding bagi kategori Zon Utara.

Alhamdullillah, tak sangka dalam banyak-banyak video, sekolah aku berada sebaris dengan video-video lain yang hebat gila!


Yang di highlight dengan warna kuning tu sekolah aku. K. 

So aku nak minta jasa baikk korang semuaa.. hehe. tolong undi video kitaorang di link ini.


 Tapi sebelum tu ini cara dia. 


 Korang boleh klik sampai 5 kali. So aku minta sangat korang tolong mengundii kitaorang yee.

Hadiahh dia best sangat! ^^




Hadiah
Peringkat Negeri 
Hadiah tempat pertama : RM5,000 berserta telefon bimbit
Hadiah tempat kedua : RM3,000 berserta telefon bimbit
Hadiah tempat ketiga : RM2,000 berserta telefon bimbit
Hadiah saguhati : RM500 x 7

Peringkat Kebangsaan

Hadiah tempat pertama : RM10,000 berserta iPhone
Hadiah tempat kedua : RM7,500 berserta iPhone
Hadiah tempat ketiga : RM5,000 berserta iPhone
Portal Internet Terbaik : RM5,000 berserta iPhone
Aplikasi Mudah Alih Terbaik : RM5,000 berserta iPhone
Raspberry Pi dan Arduino Terbaik : RM5,000 berserta iPhone
Video Paling Popular : RM2,500


So please sangat.. kakak-kakak.. abang-abang..adik-adik.. pakcik-makcik-nenek-atokk. vote kitaorang.

By the way esok kitaorang akan ada
30/07 : Majlis LRK 2015 Zon Utara di
Eastern & Oriental Hotel, Georgetown, Pulau Pinang
 So wish us luck tomorrow k! Hehehe.

 

Video kitaorang. Hehehe. Okay, aku buat intro je. Yang lain di uruskan oleh member-member. Hiks! 
Undi k! Tata.

Comments

  1. Assalam aina cayang..rindu sangat dengan adik comel yang suwit sorang ni..maaf kak wana pun baru ada masa nak singgah beraya sini..sebelum ni sibuk gilossss..huhu..

    apapun,selamat hari raya dan maaf zahir batin dari kak wana..labiu bebeh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam akakk sayanggg~~ hehehe. yekee ni rinduu. alololo/ aina pun rindu akak jugaakk. ehhehee. aina mintaa maaf jugak ye kakk/ T_T

      thankk youu! :D luvvv u. hrhe

      Delete
  2. apapu, gud luck ya dikna..take care..

    ReplyDelete
  3. Dikk. Mestilah ingattt. hehehe. Selamat hari rayaaa.

    akk bersungguh daftar taww. and akk dh VOTE!

    goodluckk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wuuuu. selamt hari raya jgkk kakk/ hehehe

      ye ke? ya allah terima kasih bebanyak. T_T terharu gilaaa. thankkk youu so muchhh *hug*

      Delete
  4. haha terkejut igtkan baju raya warna hitam putih
    ohh sebelum ni kaler purple
    slllu sgt tukar kaler
    konpius akk tauu

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts