Format Baru.

Assalamualaikum gais,. hahaha. Aku ada berita baik untuk diri aku sendiri. Lols. 

Format SPM BERUBAH. YAAYYY!! Hahaha. Since aku dah jadi mangsa SPM 2016.. Maka aku kena redha dengan Eksperiment budak-budak 99 Line. Korang faham tak apa aku tengah cakap ni? Lols, Aku cakap ni selalu syok sendiri. 

Okay.. budak 99 line ni kan femes dengan experiment yang exam dekat dorang. Dorang lah batch yang paling kontroversi sekali. Kejap PMR ada. kejap tak de. Nak kasi budak-budak tu mabuk pitam pengsan. Cesh, kesian gila aku tengok adik-adik aku ni. Aku ni kan kakak yang punya ihsan yang tinggi. MUAHAHA *gelak kejam versi sopan* K., tak lawak.

So, sekali lagi batch 99 akan di beri soalan berformat baru. Huahahaha. Tahniah untuk aku sekali. Mujur aku tahun lepas tak semangat nak beli buku rujukan KOMSAS bertingkek tingkek. Kalu tak menganga buku aku tu jual dekat apek surat khabar. Hehehk. 

Dan aku ni dah ditakdirkan untuk ambil SPM berformat baru dengan Soalan HOTS nya memang 50%-70%. Haahh kau, budak bijak lah aku lepas. Hahahaha. Otak yang bersawang mula beroperasi balik. Imagine macam otak patrick baru tukar otak tu. Eh korang tengok ke Spongebob? Lols,. mana korang layan citer budak matured macam tu. Nak layan mesti la citer yang tak matured macam kisah kemerdekaan ke. HAHAHA.*ROLL EYES*  //Sila tafsir ikut fahaman masing-masing. Hanya fahaman Ahli sunnah wajaamaah saja. Yang lain.. terima kasih. Ok. dah. 

Aku baru teringat pasal ni masa penerangan subjek BM, dengar cerita CHEMIS, BIO, PHYSICS pun penuh dengan HOTS. ERKK. Addmath tak de ke? Kalau ada boleh juga buat hentam kromo je kan. Tengok camne nak fikir.

Actually,... aku tak tahu. hots tu macam mana,. hahaha, \

Kfine. 

Dah la.,, aku suka membebel tanpa arah tujuan, Lain kali ada masa aku memekak lagi ye.\
\

Sekian.



Comments

  1. wah, makin mencabar la spm dengan format baru tu kan dikna..hots tu apa benda aina? x paham akak..huhu

    ReplyDelete
  2. mcm2 kan aina . format2 selalu berubah . kdg2 kesian dkt pelaja2..cikgu2...haishh...apa pun moga Allah permudahkan urusan aina :) okay love u dear :*

    ReplyDelete
  3. Tukar format lagi?

    ReplyDelete
  4. Paham maksud tersirat dan tersurat tu, hehehe
    Semoga maju jaya dalam study yer dikna.
    Sekali-sekala up la entri baru ;-)

    ReplyDelete
  5. Haha..siannye.
    Yup, memang akak layankan aje Spongebob tu.
    I likeee..

    ReplyDelete
  6. Paham paham .. Sabar je la dik hehee

    ReplyDelete
  7. adik kiteww form 4 tahun ni. PT3 victims last year. as a sister, seriyes makin menyampah bila kementerian asyik nk buat eksperimen aje hurmm

    ReplyDelete
  8. follow u #366.hit me back

    ReplyDelete
  9. hahaha. kelakarlah awk ni dik. nasiblahhh akk dah bertahun tinggalkan zaman spm yg erghh! tu. hahaha. gudluck yea. :D

    ReplyDelete
  10. Sabaq la eh hehe. Saya spm tahun lepas, 2014, memang menangis nak jawab. Tu baru 20 peratus ka berapa peratus ntah haih.

    ReplyDelete
  11. rindue kat diknaaaaaaaa
    amboii syoknye dik oiii...
    yang penting kene rajin2kan diri ye..
    walau mcm mane pon formatnye ttp ade exam
    selamat menempuh tahun SPM

    http://hidayuayumie.blogspot.com/2015/02/sila-laporkan-diri-anda.html

    ReplyDelete
  12. singgah, jemput singgah segmen:
    Novel diagnosis, header, top up, vector art, tudung untuk dimenangi...
    http://studioous.blogspot.com/2015/02/1st-segmen-kerjaya-blogger-ipt-by.html

    ReplyDelete
  13. apa-apa pun cabaran yg datang ood luck ye Aina..u can do it

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts