Dunia Baru

Assalamualaikum. Sehat ke korang semua?

Aku di sini sihat je. Semalam baru sampai rumah. Rabu ni balik sekolah balik. Karang nak revision mathematics. Buka sekolah ada quiz math and orentasi again. T.T aku rasa life aku sangat sibuk pada tahun ni.

Biasalah orang dah biasa relaks setahun tak buat apa kan? --' Life aku dekat hostel.. Ada veramah dekat dewan kuliah sampai pukul 1. Lepas tu balik pergi lunch sampai 1:30 ptg Solat and mandi ... Turun dari hostel then pergi ke dewan kuliah balik. Routines are too boring. Tapi itulah displin. Nak tak nak kena hadap.

Nak enjoy menghadap semua tu kena ada kawan.. Kalau kau tak ada kawan. Memang kau meraung macam anak panda nak susu. Huahaha. First day aku kat sana.. Not so toughh.. Maybe sebab aku the only one yang budak baru dalam batch tu.So.. I get full attention from them, and also from form 5. I've told them that I'm also 17... But I've to repeat form 4 for some personal problems.

They felt sorry for me because I've to friends with 'adik-adik'. But i don't mind. It's not a big deal. I ask the adiks to call me Aina. Not Kak Aina. But few of them call me kak aina. Just because she felt uncomfortable. And I'm just okay with it. As long as you respect to me. I'm fine.

So.. Alhamdulillah. I got a bestfriend! We share same passion . I'm just shocked because we totally have same taste in almost everything. I felt like she is my twin. I trust her with my heart. It seem like we have a really good chemistry. She share her secret that her friends never knows. Bucause she trust me. I feel so glad to know that. Hahaha

Pehal aku cakap bahasa asing ni. Lols. Tak pelah. Aku kalau dah start memang susah nak stop. LOL.

Tapi seblum nak biasakan diri dengan semua tu.. Memang aku jalan ke dewan makan pun sendiri. Ke surau sendiri. Banyak alone lahh. Seminggu sebelum nak balik ni.. Aku rasa.. Everything makin smooth. Aku pun dah ada geng sendiri. Hahaha. Kira yang ngam dengan aku sangat.

Itulah cerita dunia baru aku di sana. Satu keburukan korang stay hostel. Korang akan menjadi manusia yang ketinggalan zaman dan seperti baru bangun dari tidur. Itu apa yang aku rasa.

Kalau nak baca surat khabar.. Hahaha. Kau kena berebut dengan budak-budak lain. Kau kena sado duduk hostel. Okay tu je aku nak citer.

Sekian.

p/s; nak ubah rupa blog. Tapi aku rasa nanti lah kot. Busyyy~ tunggu cuti Sem 1 ke. Haha. Kalau tak sabar sangaat.. Esok lusa. T3T  tengoklah camnee keadaannya nanti. Kbai.

Comments

  1. hi aina =)
    saya ada satu soalan cepumas untuk awak :
    adakah yg di atas banner tu yongjae bap oppa ?
    Hmm.so cute

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan untuk soalan cepumas akak.. Yee kak. ;D Hahaha. Itu youngjaee oppa. Akk pun minat BAP ke? XD

      Delete
  2. Salam dikna cayang..rindu giler nak baca celoteh aina yang comel dan kekadang suka mengarut tu.Haha :p..

    Alhamdulillah.. Bgus la kalau dikna dapat biasa kan diri dengan dunia baru tu..Mesti best giler bila jumpa twin kat sana..boleh share apa saja..

    Apapun, dikna baik2 ja kat sna k..labiu!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Aina ni memang suka mengarutkan kak wana? T.T haha. Nasib baik suka mengarut. Kalau mncarut. XD hahaha. Bertrillion dosa menggunung. Huwaaa.

      Alhamdulillah. Semuanya makin smooth. Hope everything gonna be fine. Hehe. Haha. Lega ada twin sorang. Tak lah rasa sedih sangat. Huhuk! Betull tu. Share segala benda XD

      InshaaAllah. Labiuu tu kak wana. Thankk you. Muahh. XD

      Delete
  3. Semua ada hikmahkan. Moga Allah permudahkan segalanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak farah. Alhamdulillah. InshaaAllah semuanya dipermudahkan. Terimaa kasih kak~ ^^

      Delete
  4. hi..lawat blog aina ni!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hii~… hehe. Thank you sebab sudi melawat. ^^

      Delete
  5. ainaaaa..rinduu ainaa..lama xnampak aina blogwalk.. btw, take care dear :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Acanoo nak bw? Dkat sana tak boleh bawa smartphone. Huwaa~ T.T rinduu kak yayaaa jugaa. Thankk you kak yaya. :* hiks. Hiks.

      Delete
  6. Selamat menempuh alam baru Aina :) belajar rajin2 tau..mula2 memang kelam kabut n busy sikit..InshaAllah lama2 nanti ok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Alam baru? Cewahh. Macam bunyii orang lepas khawin jaa. XD tahun depan layak dh nak kawen. Okay. Gurau. Haha. InshaaAllah akk. Kann? Nak mula adjust dengan masa. Lols. Thank you akak. Moga allah permudah segalanya. Heee :D

      Delete
  7. saya pun pernah dok hostel tapi saya rasa bahagia sebab badan makin susut masa dok hostel sebab makan dikawal... kalau kat rumah tu selagi ada ko bedal jer... lagi ada kengkawan boleh share memacam... kalau kat rumah tu ada mak bapak malu nak share... tapi memang paling best time cuti dan paling sayu masa nak keluar terus dari hostel...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaa, betul tu. sama lah macam saya,. selagi duduk dekat rumah, makanan tu mesti lesap habis masuk dalam perut. T_T huaahahha.,

      Delete
  8. ainaaaa! rindu pulak kat dak kecik ni. takpa, tara nak biasa kan. apa2 pun, semoga dipermudahkan urusan belajar selepas ni. belajaq elok2, jangan nakai2 dalam class. hehe =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaaayyy~~!! ada orang rinduu. ecewahh. ahhahaa. betull tu semantara nak biasa je,. nantdi dah biasa.. lagi tak boleh nak relax., hahahaha. apa den merepek ni. XD amin thank you kak farraah. :D. Hehehe,. teringin nak mesej akak., tapi nom akak tak de dalam phone satu lagi. Aina save dalam phone lain. XD inshaa-allah, akan daku ingat psan mu wahai akak. walaupunn rasanya perangai nakal tu nak mnjadi jugak. XD hehehe.

      Delete
  9. cik nur aina haniss sadooo ! semoga semuanyaa dipermudahkannn ! XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaaaaaaaaa!! cik jie yang sadoo. marilah kita sadoo bersama. hahaha. amin, awak pun sma. smoga dpermudahkan., :D

      Delete
  10. Lamanya tak baca celoteh dikna ni.
    Dikna jangan sado sangat, gangster takpe heheheh

    ReplyDelete
  11. Ala nk buat cmna kan .. Insyallah nothing can stop you ! Takpe kwn dgn adik2.. At least brtmbh kwn

    ReplyDelete
  12. oooww dok ostel adik akk nie...
    selamat menempuh alam baru dik..
    akk xbiase dok ostel..
    mase blaja kt kolej pon ostel mcm bkn ostel je...

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts