Aku Nak Membebel.

Assalamualaikum gais. Cakkk! Hello 2015!

So.. It's 2015 already. Woahh. Cepatnya masa berlalu. Aku tak sangka aku dah berusia 17 tahun. Tuanya aku. Ohh. Dah nak mati dah rupanya aku ni. Tak lama dahh. sob.. Sob.. Okay. Let me mention awal-awal. Aku tak amik SPM tahun ni cik abang adik akak. Kepada nak wish.. Sila wish tahun depan. Ya. Aku amik exam masa aku umur 18. ╥﹏╥


Jangan tanya aku kenapa. Sebab aku malas nak menjawab dan kepada yang dah tahu. Just.. Keep silent. ecewawaah; (ΦωΦ)

Okayy.. Post ni akan jadi sangat panjang maybe. aku tak tahu nak agak sepanjang manakah esei aku ni.. Tapi.. Aku nak lepaskan kegerama aku nak menulis ni dah lama. So.. Sila sediakan popcorn dan juga coke. Oh maybe korang boleh ambil roti cabai bersama dengan teh tarik untuk dijadikan ubat tidur semasa membaca entri aku ini. Ohhhhhh yeahh!

Macam yang korang baca tajuukk ni.. Aku akan membebel.

1. 2015.

Ohh. Sorry. Aku tak akan wish... Happy new year gaiss~~ (¬‿¬)  Hahaha. Jangan fikir aku akan wish. Tahun baru adalah bermakna usia aku kau.. Kita... Semuanya bertambah.. Dan semakin banyak dosa yang dilakukan. Tambah-tambah aku ni. Isk. Cakap nak insaf. Tapi sampai sekrang perangai macam toyol. Huahhh. ┬─┬ ︵ /(.□. )

So tahun ni.. Azam aku? Ahahhahaa. Malas nak cakap. Bosan lah. Asyik azam je. T.T macam budak-budak. Puii. Macam lah hang dah dewasa sangat ainaa oiii. /(;-_-) . aku tahu orang mesti cakap.. Aku nak jadi lebih baik.. Nak result elok..bla...bla... Blaa.. Blaa.. Siapa nak sambung? Cikgu pulak masuk kelas. Jadi apa azam kamu. Ohh. .. Mula lah jawab jawapan skema SPM. Pfttt~~ (▼皿▼#)

Okay. Azam aku tahun ni nak beli Meserati sebijik. Harley Davidson sebuah. Beli Mansion dua tiga biji sekat US, Brazil, German.. Pasang pakwe Korea. Hahahahhaa. Okay. Aku gurau. (´▽`)ノ♪


2. Sedih.

Okay. Pehal nak sedih ni? ☆⌒(>。≪)
Al-kisahnya..kawan baik aku dah mula calling-calling dengan lelaki. Okay.. Aku sangat sedih k. Laki tu call masa aku dengan kawan aku tengah lepak kot. Depan aku.

Masa dia cakap dengan laki tu.. Aku rasa macam nak menitis air mata tauu dak? Kalau macam urusan penting ke .. Apa ke.. Aku tak kisah.. Tapi ni.. Just nak bermesra-mesra. Dia memang lah kawan je. Tapi aku tak suka. Pada aku perempuan yang call macam tu...macam letak maruah dia di hujung kaki. Sorry to say. It's forbidden. Tak boleh. Allah dah berfirman dalam quran. Dan jangan lah kamu mendekati zina.

And.. She did. Aku tahan air mata. Aku cakap.. Aku tawar hati nak cakap dengan dia masa tu. Aku tanya dia.. Berapa lama dia kawan. Dah lama ke calling bagai ni. Aku soal siasat semunya. Aku just boleh doakan je. Aku cakap aku sayangkan dia.

Dan kawan aku masa sekolah rendah. Dah keluar dengan girlfriend pegang tangan. Aku macam tak tau nak cakap apa. Kawan-kawan aku kenal dah banyak berubah. Aku sedih sangat dengan dorang.

Dan diriku sendiri. Aku sedih dengan diri sendiri..

3. Hostel

Goodbye home sweet home. Hello hostel. Okay. Aku malas nak fikir. Hahahaa. Malas nak fikir pasal sekolah. Pasal cikgu baru. Kawan baru. Hostel baru. Sekolah baru. Omgee. It's gonna be a long year. \(-___________-;)


4. Musibah

Aku sedih tengok bencana-bencana yang timpa Malaysia dan seluruh dunia. Pandang dengan mata orang beriman.. Ini semua kifarah dosa. Ada hikmah besar di sebalik kejadian ini. Aku nak cakap. Tapi.. Aku rasa macam tak sesuai dekat sini. Tapi aku rasa macam nak cakap juga... Kerosakkan Kelantan lebih kurang 1 billion. Mungkin Allah nak berikan hak Kelantan yang di tuntut oleh mereka dulu dengan cara halus. Faham tak? Tak faham sudah. Hahaha.

Moga Allah merahmati mereka yang pergi selamanya dalam musibah ini.


5. Who miss me?

Ahaha. --'. Okayy. Aku nak tanya pendapat korang tentang cara penulisan aku. Yelah. Blog aku ni bukan ada apa sangat pun.. Lagha lalai je semunyaa. Jujur lahh. Korang menyampah ke tak baca blog aku ni. Yelah. Cakap pun gedik-gedik kan? Sobb.sob.. Nak wat camna aku ni bukan boleh cakap sado macam Zul Ariffin. T.T  korang ceritalah apa yang buat korang jenguk blog aku. Maybe tak setiap hari. Tapi jenguk jugalah. Hehe. Korang rindukaan aku takk? jujur ehh. Tak mau tipu-tipu. Wajibb jawaabbb soalan aku ni.


Till then. Sekian.

Sory.. Entri panjang. Aku tulis guna phone je.. So kbai. ヘ(´o`)ヘ

Muahhh~~‿♥

Comments

  1. amboii nak pasang pakwe korea....cewahhh :D goodluck aina dalam apepon yang aina buat tau... :D

    ReplyDelete
  2. janji ambil spm ! hehehe.. ada sebab tersendiri tak apa orang lain akan faham..
    selamat bercuti.. lgi seminggu.. hehehe..
    bertukar lagi baju blog

    ReplyDelete
  3. baru 17 tahun? Mudaaaaaaaaaaaa sgt..ok2 tak nk tanya kenapa x ambil SPM tahun ni

    ReplyDelete
  4. Selamat tahun baru.. Papaglamz singgag dan follow.
    Jom terjah Papaglamz.

    www.papaglamz.com

    ReplyDelete
  5. salam ainaaaaa cayaaaaangggggggg!!!

    waaaa, seriusss rindu dengan aina tau..walaupun tiada entri baru kekadaang kak wana jenguk jugak blog aina ni..apa yang membuatkan kak wana selalu nak datang sini..erm, ntahlah..susah mau cakap tapi rasa macam ada magnet ja yang buat kak wana mesti nak singgah..betul tak tipu ..:D

    moga tahun 2015 lebih baik dari tahun sebelumnya..apa yang terjadi sepanjang tahun 2014 akan tetap jadi ingatan dan pengajaran buat kita semua..

    oh, tahun ni rileks lagi la kan aina..psst, lama x hangout & wasap..sori ya dikna cayang..kak wana sibuk sikit.ada masa kita roger2..^_^

    ReplyDelete
  6. youuuuu !! i bukak noti nampak nama AINA AKMAL terus i kata " aina ! u're back !! " hoho. nsib x tersedak jiran sbelah dgr i jerit. koh3.

    okee.. i suka baca u membebel sbb dh lama sgt u x buat entry. huu. Pnuh kexcitedan i baca entry u nie.. ekeke.

    so mknanya u duk hostel lah thun 2015? smoga dipermudahkan ! i pnah duk hostel tp tahan 2 bulan lbih jaa. haha. jgn tnya knp. sedih i nk crita. XD

    pasal kwn u tu.. doa2 bg dia sedar k. i pn adaa kwn mcm tu. kdg i nak tgur tp tk terluah. T_T sdih dgn diri sndiri jgak. btw ! doakn je yg baik2. mnusia smuanya bleh brubh. kn? :)

    banjir. huhu. Alhamdulillah skrng kt klantan dh mkin surut. da yg dh blik rmh msing2 dh kn? smuanya brhikmah. betul kan?? ^^

    emm. i rindu u tak? hahaha. tak nak jawab.... =P komen i yg pnjng lebar nibleh jwb kot soalan tu. ^_^V Kbaiii. Muah setempek ! XD

    *bila last kita msj kt hp? hoho. mcm dh berabad lamanyaa. =P

    ReplyDelete
  7. Aina kenapa wassap xreply? Huhu.
    Nak tanya, roti cabai tu camne rasa dia? Ke typo T_T
    Duk hostel ke rumah sewa?

    ReplyDelete
  8. amboi, panjang betul bebelan dia. macam mana,dah puas dah membebel? hehe.

    high class betul "azam" tu. =p

    masa pun berubah, apatah lagi manusia. ni baru kat sekolah, nanti bila dah msuk u, kerja, lagi macam2 orang yang kita akan jumpak. kawan2 pun dah tak sama macam dulu. diri kita sendiri pun mungkin akan berubah. berubah kepada yang lebih baik atau sebaliknya semua terpulang kat diri kita. ^_^

    apa2 pun, wish you all the best for the years ahead. may Allah bless you always! muahhh ^_^

    ReplyDelete
  9. tak de pop corn mahupun coke. muahaha
    Akak ade hati utk bace [eh hati?] dan tangan utk comment.

    Rindu kamu dehhh. Ada data tak whatsapp akk ehh. Takmau kawan lah giniiiiii :(

    ReplyDelete
  10. Akak pun fikir benda yang sama tentang musibah yang berlaku dekat Malaysia tahun ni.

    ReplyDelete
  11. yang pasal no dua tu akak rasa aina kena cakap baik baik dengan dia. slow talk tpi jangan marah dia nanti dia tak boleh terima. nak dakwah kena hikmah :D

    ReplyDelete
  12. panjang betul membebel..tak penat ke?

    ReplyDelete
  13. banyak jugak bebelan dia.. hehehe

    ReplyDelete
  14. Anonymous8/1/15

    selamat tahun baru Aina.. semoga tahun baru lebih baik dan dimurahkab rezeki..

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts