Masih Wujud rupanya..

. Assalamualaikum dan Sobahalkhoir!

Hahaha, apa motif aku letak gambar ni? Ni saja aku nak tayang dekat mana aku ada sekarang. Hok oloh macam korang peduli kan? :3 Ahaha, aku tak kira korang peduli ke tak.. aku nak citer juga.

Aku sekarang ada dekat kolej mak aku. Bila sebut kolej ni.. ahaha, Paham-paham je la ye. Hahaha. Banyak student yang lagi tua dari aku ni. Banyak abam-abam hensem ni. Astaghfirullah. *low your gaze AINA* // Aku tengok sekilas je k. Sekilas halal. 2 kilas yang harom. Hoho.

Okay, okay. Apa yang masih wujud?

Rupanya wujud lagi lelaki yang baik-baik. Aku nak amik gambar grup tu. Tapi. Hahaha, segan weh, Kantoi aku ambik gambar dorang karang. Menangis aku berlagu-lagu. T____T

Kenapa aku kata dorang baik?

Okay, ini first time kay. Eh tak actually dah banyak kali. Sebelum ni aku jumpa laki baik versi budak sekolah. Sekarang aku jumpa budak versi dah habis sekolah. Versi matrik. 

Selalu aku dengar je mama cerita ada student kaya, baik. Okay, kali ini aku nampak sendiri. So. Ehem, mama boleh sedekah student mama satu dekat kakak? XD

Pastikan yang kaya dan pandai dan baik dan hafal quran. Hohoho.

Kenapa aku cakap dorang baik?

Pepagi macam ni dorang dah pasang Quran. Aku mula-mula dengar macam pelik. Bukan apa, macam dengar tak dengar je. Lepas lama-lama.. oh ayat Quran. Siap dorang ikut baca lagi sambil study. T___T 

Malu aku dekat diri sendiri. Hmm. Kenapa? Hahha, adalah. MALU nak cakap. ><

Itulah, nak jodoh baik. Baikkan diri dulu. Jodoh cerminan diri kita.
Tak caya? Pergi lah tanya orang yang dah khawin. Tak pun usha je mak ayah korang. Korang akan dapati mereka banyak persamaan. Serius. 

Pepagi dah bermotivasi jodoh semua. Uhuk!

Mama pesan dekat student perempuan beliau.

Cari yang bangun subuh dekat SURAU.
Okay mama, Roger! :)

Tapi.. jangan berubah kerana nak jodoh baik K? Berubah sebab Allah. Inshaa-Allah.. Everything gonna be okay. 

Please lah jangan couple. Dosa weh. Dosa. Haram tau dak? T___T 

Boikot le sekali perangai SYAITAN tu. Pleaselah. Tak sweeet kay. Rimas je aku tengok. 



''Wala taqrabu al-zina (Janganlah mendekati zina)'' (Q.S. 17:32).

Familiar dengan ayat ni? Allah cakap k, bukan aku, bukan ustaz, bukan mufti. ALLAH. 

Tuhan aku, tuhan kau.

Allah dah pesan, dekat pun tak boleh. ini kan pula buat? 

Beri aku seribu kebaikan couple?

Tak jumpa kann? 

Kalau khawin? Hahaha. Aku tau, semua expert. Tak yah citer. ^^

Okay, till then. 

p/s : Ada prof dari University Technology Sydney datang. Cerita pasal Engineering. Nak pergi join boleh takk? Haha.

Feeling Ohsem,
Aina Akmal

Comments

  1. Mcm program realiti perfect match vivo

    ReplyDelete
  2. inshaAllah kita semua akan dapat jodoh2 yg baik :) Aamin :) suruh mak aina kirim salam kat student yg baik2 tu . hehehe :P

    ReplyDelete
  3. Amin :) Semoga kita dipertemukan jodoh yang baik2 :)

    ReplyDelete
  4. siapakah lelaki yang bertuah yang berjaya memikat hati aina itu... wakaka

    ReplyDelete
  5. wahhh! trueeeeee entry ni.. jgn berubah sbb nak jodoh baek je.. kite kene ikhlass la.. niceee sharing syg :)

    ReplyDelete
  6. aicehh mesti kaya haha... :D

    ReplyDelete
  7. Waa.. bestnya kat kolej ni eh hehe..

    ReplyDelete
  8. Aina, nak satu jugak. Hehe :)
    Moga Allah sentiasa lindung kita dari syaitonirrojim.

    ReplyDelete

Post a Comment

Hampa komen, hampa comel :)

Popular Posts